تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 خرداد 1399
نقش مولکول Lin28 در بازسازی آسیب های عصبی

  نقش مولکول Lin28 در بازسازی آسیب های عصبی

همانند خطوط برق در یک شبکه الکتریکی ، مدارهای منشعب طویلی که به بیرون از نورون ها رشد می کنند (آکسون ها)،شبکه های ارتباطی بهم پیوسته ای را تشکیل می دهند که از مغز به تمام قسمت های بدن منتهی می شوند. اما بر خلاف قطع خطوط برق، که می¬تواند موقت باشد، قطعی در این آکسون ها دائمی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، هر ساله هزاران بیمار با ضایعات مادام العمر در عملکرد و حرکات ناشی از آسیب نخاعی و شرایطی که آکسون ها به شدت آسیب دیده یا قطع شده اند مواجه هستند.

تحقیقات جدید دانشمندان دانشکده پزشکی لوئیس کاتز دانشگاه تمپل (LKSOM) نشان می دهد مولکولی به نام Lin28 ، که در تنظیم رشد سلول دخیل است ، ممکن است این آسیب­ها را بهبود بخشد. در این مطالعه پژوهشگران دانشگاه تمپل، توانایی بیش بیان Lin28 برای رشد مجدد آکسون در موشهایی که دارای آسیب نخاعی یا عصب بینایی هستند، را توصیف کرده اند و بر این باورند که این مولکول امکان ترمیم شبکه ارتباطی بدن را فراهم می کنند.

یافته های ما نشان می دهد که Lin28 یک تنظیم کننده اصلی احیاء آکسون و یک هدف درمانی امیدوارکننده برای صدمات سیستم عصبی مرکزی است.    این تحقیق برای اولین بار توانایی بازسازی کنندگی Lin28 در طناب نخاعی آسیب دیده مدل های جانوری را نشان داده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه