تاریخ انتشار: شنبه 10 خرداد 1399
کمک های مالی FDA به کارآزمایی های بالینی در زمینه سلول های بنیادی و COVID-19

  کمک های مالی FDA به کارآزمایی های بالینی در زمینه سلول های بنیادی و COVID-19

انستیتو تحقیقات و سلول درمانی گلوبال(GIOSTAR) موافقت FDA را برای کارآزمایی بالینی برای سلول درمانی در زمینه COVID-19 دریافت کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این انستیتو قصد دارد از یک رویکرد جایگزین امیدوار کننده برای درمان آسیب های مخرب ویروس کرونا با استفاده از  ویژگی های ضد التهابی سلول های بنیادی مزانشیمی استفاده کند.

COVID-19 بوسیله آزادسازی مولکول های پیام رسانی موسوم به سیتوکین ها القا می شود که از سلول های ایمنی آزاد می شوند تا عملکرد "حمله و تخریب" را هماهنگ کنند سیتوکین ها یا به صورت پیش التهابی(بد) یا ضد التهابی(خوب) هستند و این بدین معنی است که آن ها می توانند سطح التهاب را در بدن افزایش یا کاهش دهند.

در مورد COVID-19، یک پاسخ ایمنی کنترل نشده منجر به "طوفان سیتوکینی" می شود که سطح اینترلوکین6 و 8 و TNFα و سایر پروتئین های پیش التهابی را بالا می برد. سیستم ایمنی در ادامه به صورت بیش فعال در می آید و آسیب های کشنده ای را به بافت ها و اندام های خود بیمار وارد می کند.

در این مطالعه جدید که FDA آن را مورد تایید قرار داده و بودجه لازم را برای آن تامین کرده است، دکتر سیرواستاوا و همکارانش قصد دارند اثر سلول های بنیادی مزانشیمی  روی علایم تنفسی و طوفان سیتوکینی مرتبط با COVID-19 را بررسی کنند. این سلول ها زمانی که به خون فرد تزریق شوند می توانند با استفاده از ویژگی های تعدیل کنندگی ایمنی شان اثرات مثبتی را روی تعدیل پاسخ ایمنی بگذارند و موجبات بازسازی بافت های ریوی آسیب دیده را فراهم کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه