تاریخ انتشار: دوشنبه 12 خرداد 1399
پیوند موفقیت آمیز سلول های کبدی مشتق از سلول های بنیادی برای اولین بار در ژاپن

  پیوند موفقیت آمیز سلول های کبدی مشتق از سلول های بنیادی برای اولین بار در ژاپن

پزشکان ژاپنی برای اولین بار با موفقیت سلول های کبدی مشتق از سلول های بنیادی جنینی را به یک نوزاد پیوند کرده اند و به عقیده آن ها این امر می تواند گزینه درمانی جدیدی برای این نوزادان باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  medicalxpress، برخی از نوزادان از اختلال چرخه اوره رنج می برند و کبد آن ها قادر به تجزیه آمنیوم سمی نیست.

اما در این مطالعه جدید، نوزاد ژاپنی مذکور شش روزه بود و به اندازه کافی بزرگ نبود که بتواند متحمل پیوند کبد شود و این پیوند زمانی موثر است و بی خطر است که نوزاد وزنی نزدیک به شش کیلوگرم بگیرد که این امر در سه تا پنج ماهگی میسر می شود.

در این پژوهش جدید، محققین ژاپنی 190 میلیون سلول کبدی مشتق از سلول های بنیادی جنینی را به عروق خونی کبد جنین پیوند کردند. بدنبال پیوند، افزایش غلظت آمنیوم در خون نوزاد مشاهده نشد که این امر حاکی از موفقیت آمیز بودن پیوند بوده است. با توجه به این که پیش از این از سلول های کبدی مشتق از افراد اهدا کننده یا افراد مرده استفاده می شد و با کمبود اهدا کننده مواجه هستیم، به نظر می رسد که پیوند سلول های بنیادی مشتق از سلول های بنیادی جنینی می تواند راهکار موثری برای درمان بیمارانی باشد که به نوعی دچار مشکلات کبدی هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه