تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 خرداد 1399
استرس های مزمن روی سلامت ذهنی اثر می گذارد و ورزش می توان به این امر کمک کند

  استرس های مزمن روی سلامت ذهنی اثر می گذارد و ورزش می توان به این امر کمک کند

تنها شش هفته استرس مزمن می تواند منجر به علایم افسردگی حتی در افرادی شود که پیش از این سابقه ای از مشکلات ذهنی و روانی نداشته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، مطالعه ای بوسیله پژوهشگران دانشگاه مک مستر نشان می دهد که ورزش می تواند مانع از افسردگی ناشی از استرس شود. به عقیده پژوهشگران پیاده روی هفتگی به صورت سه بار در هفته و هر بار 30 دقیقه می تواند مانع از این افسردگی شود. این در حالی است که در حالت عادی و در بهترین شرایط نیز نیمی از بالغین جوان و 70 درصد از بالغین مسن تر نمی توانند به راحتی سلامت روانی شان را بدست آورند.

به عقیده پژوهشگران، از عوارض جانبی مربوط به پاندمی COVID-19 می توان اثرات آن روی استرس روانی و سلامت ذهنی را ذکر کرد این استرس روانی که می تواند به صورت بحث و جدل با اعضای خانواده خود را نشان دهد، منجر به پاسخ های استرسی می شود که خود تهدیدی برای سلامت روانی فرد است. این امر در ساقه مغز می شود و با فعال سازی هیپوتالاموس و دو محور موازی آن همراه است: محور SAM    (مدولای سمپاتیک آدرنال) و محور HPA(آدرنال هیپوتالاموسی هیپوفیز).

استرس در فاز حاد می تواند امر مفیدی باشد و موجب هوشیار شدن مغز و بدن شود و به نمایش بهتر عملکردهای بدنی منجر شود اما در غالب استرس مزمن، واکنش پذیری بزرگ تری وجود دارد و ریکاوری ناشی از پاسخ استرسی آهسته تر خواهد بود. ارزیابی های این مطالعه نشان داده است که ورزش و تمرین می تواند موجب تعدیل پاسخ دهی به این استرس های روانی شود. به عقیده محققین انجام ورزش هوازی به صورت سه بار در هفته(هر بار 30 دقیقه) می تواند به تعدیل استرس موجود ناشی از پاندمی COVID-19 کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه