تاریخ انتشار: شنبه 17 خرداد 1399
تولید مینی ریه ها برای تحقیقات SARS-CoV-2

  تولید مینی ریه ها برای تحقیقات SARS-CoV-2

تیمی از محققین آلمانی در بوخوم از ارگانوئیدهای مشتق از سلول های بنیادی برای مطالعه پیشرفت آلودگی SARS-CoV-2 و شناسایی مواد ضد ویروسی استفاده خواهند کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday،  به منظور مطالعه جزئیات روند آلودگی به کورناویروس جدید(SARS-CoV-2) تحت شرایط طبیعی، تیمی از محققین آلمانی در دانشگاه Ruhr بوخوم توانسته اند ارگانوئیدهای ریوی را از سلول های بنیادی تولید کنند. وجود این ارگانوئیدهای ریوی دارای مزیت های بیشتری در مقایسه با مدل های جانوری و کشت های سلولی مبتنی بر بیوپسی بافت های ریوی انسانی است: آن ها از سلول های انسانی مشتق می شوند و می توانند در مقادیر انبوه تولید شوند و همه آن ها پیشینه ژنتیکی مشابهی دارند. در نتیجه، تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. این ارگانوئیدها مدل سه بعدی از ریه را ارائه می کنند که می توانند برهمکنش های پیچیده بین انواع سلول ها در بافت ریوی را شبیه سازی کنند. با استفاده از این ارگانوئیدهای ریوی، این پژوهشگران به مطالعه نحوه ورود ویروس SARS-CoV-2 به سلول، همانندسازی آن، تکوین COVID-19 و مکانیسم های التهابی که موجب آزادسازی سیتوکین های التهابی به درون ریه می شود خواهند پرداخت.

در بخش دیگری از مطالعه، نحوه پاسخ دهی عفونت ویروسی به مواد ضد ویروسی مانند Remdesivir، Camostst و کلورکوئین بررسی خواهد شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه