تاریخ انتشار: یکشنبه 18 خرداد 1399
مجوز FDA برای استفاده از فناوری CRISPR در تشخیص بیماری COVID-19

  مجوز FDA برای استفاده از فناوری CRISPR در تشخیص بیماری COVID-19

سازمان غذا و دارو آمریکا(FDA) مجوز استفاده اضطراری از یک تست تشخیص ابتلا به ویروس کرونا با کمک فناوری CRISPR را صادر کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تست تشخیصی محصول شرکت Sherlock Bioscience است و کارشناسان امر معتقدند که چنین تستی علی رغم پتانسیل تشخیصی زیاد، چالش های اخلاقی دارد. اگر این تست نشانی از ویروس بیابد، آنزیمCRISPRفعال و یک سیگنال قابل ردیابی ارسال می شود. این تست به وسیله بررسی نمونه سواب بینی یا لاواژ برونکوآلوئولار انجام می شود.

 لاواژ برونکوآلوئولار یا BAL وسیله کمکی برای برونکوسکوپی فیبروپتیک است. آزمایش مذکور برای استفاده در آزمایشگاه های مجازی طراحی شده که قابلیت بررسی تست های پیچیده را دارند. هرچند این یک «تست سریع» به شمار می رود اما شرکت شرلوک اعلام نکرده فرایند آزمایش چه مدت طول می کشد. دیوید والت یکی از موسسان این شرکت می گوید: تست ابداعی ما می تواند کوچکترین تغییر در دی ان ای یا توالی آر ان ای یک مولکول را ردیابی کند.

چنین دقتی در کنار قابلیت استفاده از آن برای چند صد نفر، سبب می شود این تست به تشخیص سریع بیماری کمک کند. شرکت شرلوک هم اکنون مشغول گسترش تولید این تست است و برنامه های خود برای توزیع آن را در هفته های آینده اعلام می کند. این شرکت همچنین مشغول توسعه یک تست کوچک، مشابه تست بارداری خانگی برای ردیابی COVID-19 است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه