تاریخ انتشار: دوشنبه 26 خرداد 1399
مطالعه ای نشان می دهد R-loops با SOX2 در تنظیم بازبرنامه ریزی سلول ها و القای پرتوانی مرتبط هستند

  مطالعه ای نشان می دهد R-loops با SOX2 در تنظیم بازبرنامه ریزی سلول ها و القای پرتوانی مرتبط هستند

R-loops ساختارهای منحصربفردی در سلول هستند که از هیبریدهای RNA-DNA و یک DNA تک رشته ای جایگزین شده ترکیب شده اند و معمولا در پیرامون ژن های رونویسی شده مشاهده می شوند. با این حال، این R-loops ترکیبات دینامیک و گسترده ای هستند که نقش های تنظیمی و اپی ژنتیکی غیر واضحی در ژنوم بازی می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، اخیرا مطالعه ای در انستیتو زیست پزشکی و سلامت آکادمی علوم چین در گوانگ ژو فعالیت R-loops در بازبرنامه ریزی سلول های سوماتیک به سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) را نشان داده است. آن ها نشان داده اند که R-loops بازبرنامه ریزی این سلول ها را تحت تاثیر قرار می دهد و این فعالیت منجر به نواقصی در فرایند بازبرنامه ریزی می شود.

R-loops ممکن است با تغییر اتصال فاکتورهای رونویسی، مدیفیکاسیون های کروماتین و متیلاسیون DNA به عنوان مارکرهای اپی ژنتیکی عمل کنند. داده های این مطالعه نشان می دهد که R-loops می توانند منجر به تغییرات شدید و ناگهانی در مراحل اولیه و نهایی بازبرنامه ریزی شوند اما در مراحل میانی این فرایند تغییرات گذرایی را متحمل می شوند که الگوی مشابهی با باز کردن کروماتین، متیلاسیون DNA و بیان ژن طی بازبرنامه ریزی نشان می دهند. از دیگر یافته های این مطالعه می توان به نقش فاکتور رونویسی Sox2 در تشکیل کمپلکس با R-loops اشاره کرد که همین امر آن ها را به تنظیم کننده های کلیدی فرایند بازبرنامه ریزی تبدیل می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه