تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 خرداد 1399
ارائه مدلی سه بعدی از حمله قلبی در شرایط آزمایشگاهی

  ارائه مدلی سه بعدی از حمله قلبی در شرایط آزمایشگاهی

در آمریکا، هر 40 ثانیه یک نفر دچار حمله قلبی می شود و هنوز محققین نتوانسته اند مدلی ارائه دهند که آن چه طی حمله قلبی اتفاق می افتد را به طور کامل شبیه سازی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین در دانشگاه کارولینای جنوبی گزارشی داشته اند مبنی بر این که توانسته اند ارگانوئیدهای قلبی انسان را تولید کنند که کمتر از یک میلی متر قطر دارند و شرایط فیزیولوژیکی طی حمله قلبی رخ می دهد را به طور دقیق شبیه سازی کنند. این ارگانوئیدهای قلبی دارای ضربانی واقعی بودند و انقباضاتی شبیه قلب واقعی انسان را نشان دادند. برای تولید این مدل های قلبی از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) استفاده شد که تحت شرایط خاص با یکدیگر برهمکنش کرده و به صورت ارگانوئیدهای قلبی سازماندهی شند.

این ارگانوئیدهای قلبی که ورژنی انسانی از قلب را شبیه سازی می کنند قادر بودند عملکرد نامناسب بافت قلبی در زمان کمبود اکسیژن را به خوبی تداعی کنند، فرایند که منجر به حمله قلبی می شود. استفاده از این ارگانوئیدها می تواند به خوبی نحوه پاسخ دهی سلول ها به شرایط کمبود اکسیژن را نشان دهد و آثار طولانی مدت این عارضه بر روی ساختار قلب و عملکرد قلب را نیز آشکار سازد. علاوه بر ابزاری برای رسیدن به اطلاعات پایه در زمینه فیزیولوژی حملات قلبی و هم چنین خود قلب سالم، این ارگانوئیدها می توانند ابزاری برای تست ها و غربالگری های دارویی نیز باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه