تاریخ انتشار: دوشنبه 02 تیر 1399
بانداژی جدید برای درمان زخم های دیابتی و سوختگی

  بانداژی جدید برای درمان زخم های دیابتی و سوختگی

زخم های دیابتی و هم چنین زخم های ناشی از سوختگی هم بار اقتصادی و اجتماعی فراوانی را به فرد و جامعه تبدیل می کنند و هم این که درمان موثری برای آن ها وجود ندارد
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،. زخم پوشی جدید بوسیله محققین دانشگاه شفیلد طراحی شده است که می تواند به درمان زخم های دیابتی و سوختگی به طور موثری کمک کند.این زخم پوش مبتنی بر کتون که بوسیله شیلا مک نیل و همکارانش در دپارتمان علوم و مهندسی بافت دانشگاه شفیلد طراحی شده است، عاملی را ازاد می کند که تشکیل عروق خونی جدید را افزایش می دهد. تشکیل عروق جدید، فاکتوری مهم برای بهبود روند ترمیم زخم است.

این محققین دو نوع زخم پوش بارگیری شده با عامل پیش رگزای 2-داکسی-د-ربیوز(2dDR) را طراحی کرده اند که می توانند تشکیل عروق خونی جدید را افزایش دهند. آن ها کشف کرده اند که هر دو نوع زخم پوش( یک پوشش کتونی بافته نشده و یک پوشش کتونی دارای واکس) می تواند تشکیل عروق خونی را در یک مدل تخم جوجه لقاح یافته تحریک کنند.

زخم های مزمن مشکل بزرگی برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می شوند و به دلیل صعب العلاح بودن، در بسیاری از جوامع توسعه نیافته و جهان سوم این زخم ها عواقب اجتماعی، اقتصادی و روانی سنگینی را به فرد و دولت تحمیل می کنند، زیرا گاهی فرد ناچار به قطع عضو می شود.

در این پژوهش، دکتر شیلا مک نیل و همکارانش نشان دادند که فیبرهای کتونی بافت نشده می توانند برای زخم های مزمن و زخم های حاصل از برش موثر باشند که این بدلیل ظرفیت خوب آن ها برای جذب است، اما پوشش های کتونی دارای واکس و حاوی 2dDR برای درمان زخم های سوختگی موثرتر هستند زیرا دارای ویژگی های غیر چسبنده هستند.

مطالعه بیشتر در این زمینه و استفاده از این زخم پوشها در مطالعات جانوری، پیش بالینی و بالینی می تواند روند استفاده از آن ها در بالین و نمونه های انسانی را تسریع کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه