تاریخ انتشار: شنبه 03 دی 1390
ايجاد ايمني جهت جلوگيري از رد پيوند ، هدف اصلي دارو درماني بعد از پيوند

  ايجاد ايمني جهت جلوگيري از رد پيوند ، هدف اصلي دارو درماني بعد از پيوند

یک داروساز باليني گفت : ايجاد ایمنی جهت پیشگیری از رد پیوند ، افزایش طول عمر بیمار و کیفيت زندگی وي هدف اصلي دارو درماني مي باشد .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دكتر خوارزم كيا متخصص داروسازي باليني در گفتگو باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : با پیشرفت علم پزشکی بیمارانی که دچار اختلال در ارگان های اصلی خود مثل کلیه ، کبد ، قلب و ریه به دلایل مختلف می باشند و راهی جز پیوند ندارند به درمان ها خوش بينانه تر مي شوند .

وي با بيان اينكه این امر میسر گشته كه از مهم ترین انفاقات مبارک، پیوند کلیه می باشد گفت : روز به روز با به عرصه آمدن داروهای جدید وپروتکل های دارودرمانی جدید، میزان موفقیت عمل و طول عمر این بیماران درحال افزایش است.

وي تصريح كرد : بین سالهای 1960 میلادی تا دهه 80 ميلادي با تولد داروهای مختلف رشد فزاینده ای در میزان موفقیت عمل پیوند و هم تعداد بیماران به ثبت رسید و تا امروز روزانه به تعداد داروهای جدید افزوده می شود .

خوارزم كيا با بيان اينكه دارودرمانی موثر و کارا ،علاوه بر اینکه در بهبود کیفیت زندگی بیماران بعد از پیوند نقش اساسی داشته افزود: با کاهش هزینه های مربوط به پیگیری بعد از پیوند و جلوگیری از رد پیوند ویا پیوند مجدد می تواند اثر دراماتیک در کل پروسه را داشته باشد.

وي يادآور شد : گرچه هدف اصلی از دارودرمانی، ايجاد ایمنی جهت پیشگیری از رد پیوند ، افزایش طول عمر بیمار وکیفیت زندگی وی می باشد ولي در کنار دارو درمانی مناسب قبل از پیوند، داشتن اشتراکات ژنتیکی از بابت گروه خونی و HLA برای دهنده و گیرنده و ... جزو ملزومات این عمل می باشد.

اين داروساز باليني ادامه داد : انتخاب رژیم دارویی براساس ریسک فاکتورهای موجود در زمان پیوند انجام می گیرد ولی اکثر رژیم ها اساس سه یا چهار دارویی دارند .

خوارزم كيا در پايان خاطر نشان كرد : درحال حاضر، داروهای جدیدتر با مکانیزم های مختلف طي مطالعاتي در حال بررسی هستند که بنظر میرسد چشم انداز آینده پیوند کلیه دستخوش تغییرات گسترده در جهت بالابردن میزان موفقیت درمان و افزایش طول عمر بیماران شود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه