تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 تیر 1399
تلاش برای ایجاد یک رویکرد درمانی جدید به منظور درمان سرطان خون

  تلاش برای ایجاد یک رویکرد درمانی جدید به منظور درمان سرطان خون

در تلاشی برای بهبود بقای بیماران مبتلا به نئوپلاسم میلوپرولیفراتیو(نوعی لوکمیا)، در یک مدل آزمایشگاهی، محققین پروتئین خاصی موسوم به اینتگرینα5β1 را به منظور کاهش سلول های بزرگ مغز استخوان(مگاکاریوسیت ها) مهار کرده اند. تصور می شود افزایش تعداد مگاکاریوسیت ها دلیل بسیاری از نئوپلاسم های این بیماری باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو، نوعی سرطان خون هستند که با یک جهش موتاسیون در سلول های بنیادی در مغز استخوان شروع می شود و موجب تولید مقادیر زیاد سلول های قرمز خونی، سلول های سفید خونی و پلاکت ها می شود. اغلب بیماران به خاطر تبدیل شدن این نئوپلاسم ها به اشکال کشنده تر لوکمیا یا میلوفیبروز می میرند و متاسفانه درمان خاصی برای میلوفیبروز وجود ندارد. امروزه اغلب داروهایی که برای این نئوپلاسم ها طراحی می شوند روی موتاسیون JAK2V617E فوکوس کرده اند اما این رویکردها قادر به تغییر اساسی دوره بیماری نیستند. در مطالعه ای جدید، محققین از رویکردی جدید برای مبارزه با این بیماری استفاده کرده اند. آن ها نشان داده اند که استفاده از یک آنتی بادی علیه اینتگرینα5β1 برای نئوپلاسم میلوپرولیفراتیو حاصل از موتاسیون JAK2V617E می تواند تعداد مگاکاریوسیت ها را در مغز استخوان کاهش دهد.

این مطالعه استفاده از آنتی بادی علیه اینتگرینα5β1 را یک درمان موثر علیه میلوفیبروز به عنوان یکی از عواقب نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو معرفی کرده است و بر این باور است که استفاده از این آنتی بادی می تواند کیفیت زندگی بیماران مبتلا به نئوپلاسم های میلوپرولیفراتیو را افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه