تاریخ انتشار: یکشنبه 15 تیر 1399
خون بند ناف به درمان بیماری های کبدی کمک می کند

  خون بند ناف به درمان بیماری های کبدی کمک می کند

متا-آنالیز ده مطالعه انجام گرفته در چین نشان می دهد که بیماران مبتلا به سیروز کبدی که به همراه درمان های حمایتی معمول، پیوند خون بند ناف را نیز دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که تنها از درمان های عادی را دریافت کرده بودند، شرایط بهتری داشتند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از www.cryo-cell.com،  این ده مطالعه شامل 616 فرد بود که 327 نفر آن ها درمان های معمول و پیوند خون بند ناف را دریافت کردند و 289 نفر از آن ها تنها درمان های معمول سیروز کبدی را دریافت کرده بودند.

بیماری های کبدی یکی از مشکلات بزرگ در سلامت جهانی و بویژه در چین محسوب می شوند و سالانه نزدیک به 400 هزار نفر در اثر این مشکلات فوت می شوند. در این میان51 درصد این مرگ های ناشی از بیماری های کبدی متعلق به چین است. دلیل اصلی نارسایی ها و بیماری های کبدی را مصر ف الکل، استفاده بیش از حد از استامینوفن و یا ویروس های کبدی می دانند.

رویکردهای معمول درمان کبد روی تغییر شیوه زندگی از جمله عدم مصرف الکل، کاهش استفاده از مسکن ها و رژیم غذایی کم سدیم می دانند. واکسینه شدن در برابر هپاتیت ها، آنفلوآنزا و پنومونوکوکوس نیز توصیه می شود. اما این مطالعات خون بند ناف را نیز گزینه درمانی می دانند که می تواند رشد سلول های کبدی جدید را تحریک کند و مرگ سلول های کبدی را مهار کند. این متاآنالیز نشان داده است که استفاده از خون بند ناف غنی از سلول های بنیادی می تواند عملکرد کبدی را تقویت کند و کیفیت زندگی افراد را بهبود ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه