تاریخ انتشار: دوشنبه 16 تیر 1399
درمان spina bifida در رحم با استفاده از بافت بند ناف

  درمان spina bifida در رحم با استفاده از بافت بند ناف

تعداد مشکلاتی که در حال درمان با خون بند ناف و سلول های بنیادی خون یا بافت بند ناف هستند به طور گسترده ای رو به افزایش است. این دستاوردها بسیار جذاب بوده است و در پژوهشی جدید محققین سعی در استفاده از بند ناف انسانی حفاظت انجمادی شده برای درمان spina bifidaاستفاده کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از www.cryo-cell.com، بیماری spina bifida، شرایطی است که به موجب آن پوشش مغز، نخاع یا مننژ به طور کامل تکوین نمی یابد. این نقص می تواند منجر به ناتوانی یا فلجی، عملکرد نامناسب سیستم ادراری و روده و اختلالات ذهنی شود.

محققین در دانشکده پزشکی مک گاورن دانشگاه تگزاس از یک پچ یا تکه بافتی متشکل از لایه خارجی بند ناف نوزادان سالم برای درمان spina bifida استفاده کرده اند. مشخصه اصلی این تکه های مشتق از بند ناف این است که بند ناف حاوی مواد طبیعی خاصی است که دارای ویژگی های بازسازی کنندگی هستند. این پچ ها یا تکه های مشتق از بند ناف اجازه می دهند که بافت موضعی ناحیه تحت تاثیر spina bifida به جای این که بوسیله تشکیل اسکار به صورت نامطلوب ترمیم شود، به نحو مطلوب تری بهبود یابد و فرد نیازمند جراحی بیشتر برای برداشتن بافت اسکار در ناحیه آسیب نشود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه