تاریخ انتشار: یکشنبه 29 تیر 1399
چگونه یک کارآزمایی بالینی توانسته است چهره بیماری پارکینسون را تغییر دهد

  چگونه یک کارآزمایی بالینی توانسته است چهره بیماری پارکینسون را تغییر دهد

بیماری پارکینسون، یک بیماری عصبی است که بدلیل عملکرد نامناسب یا مرگ سلول های عصبی مغز اتفاق می افتد. برخی از این نورون های مغزی موسوم به نورون های دوپامینرژیک در کنترل حرکات و هماهنگی های حرکتی دخیل هستند و مرگ آن ها منجر به بیماری پارکینسون و علایمی مانند لرزش، کندی حرکت، سفتی عضلات و حرکات و عدم تعادل و هماهنگی می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از www.cryo-cell.com، نزدیک به هفت میلیون نفر در سراسر دنیا از بیماری پارکینسون رنج می برند که یک بیماری مزمن و مخرب است و دلیل بروز آن به میزان زیادی ناشناخته است و همین امر درمان آن را مشکل ساخته است. تاکنون پیشرفت های صورت گرفته در درمان پارکینسون شامل ارائه داروها و درمان هایی بوده است که برخی از علایم این بیماری را تسکین می بخشند. پژوهشی جدید بوسیله محققین سلول های بنیادی، از سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف در یک کارآزمایی بالینی برای بیماران پارکینسونی استفاده کرده است. طی سال های اخیر، استفاده از سلول های بنیادی در مدل های جانوری و پیش درمانگاهی پارکینسون به وفور صورت گرفته است و بسیاری از آن ها نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده اند. اما این مطالعه جدید از سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف در یک کارآزمایی بالینی استفاده کرد و نشان داد که نه تنها علایم بیماری به میزان قابل توجهی تسکین یافتند بلکه نورون های آسیب دیده مغزی نیز به میزان قابل ملاحظه ای جایگزین شدند که این امر پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود.

امید می رود که با پژوهش بیشتر در مورد دوز مورد استفاده، مسیر استفاده از این سلول ها و ... و هم چنین تست این رویکرد روی بیماران بیشتر، به نتایج امیدوار کننده تری در زمینه سلول درمانی پارکینسون برسیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه