تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 تیر 1399
درمان دختربچه 4 ساله اسپانیایی مبتلا به سرطان مغز با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف

  درمان دختربچه 4 ساله اسپانیایی مبتلا به سرطان مغز با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف

یک دختر بچه چهار ساله اسپانیایی مبتلا به سرطان مغز بعد از تیمار با سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف خودش درمان شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از www.cryo-cell.com، آلبا دختر بچه ای بود که به صورت سالم متولد شد و در سن دو سالگی مبتلا به نوعی نادر از سرطان مغز تشخیص داده شد. رویکرد درمانی وی شامل استخراج اغلب تومورها از مغز وی و در ادامه شیمی درمانی وی برای کاهش و در نهایت حذف باقی مانده های تومور بود. طی آخرین دوره شیمی درمانی، سیستم خونی آلبا به طور کامل تخریب شد و همین امر وی را نیازمند پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف کرد. در نهایت وی در دپارتمان سرطان شناسی و خون شناسی بیمارستان مادرید مورد سلول درمانی قرار گرفت. شش روز بعد از پیوند سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف، وی این بار مورد تیمار با خون محیطی خودش قرار گرفت تا روند تولید پلاکت وی تسریع شود. 14 ماه بعد از پیوند، سیستم خون وی به طور کامل احیا شد و وی به طور کامل بهبود یافت.

در سال های اخیر، پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف به طور فزاینده ای شایع شده است. در مورد خواهرها و برادرها، این سلول های بنیادی بهترین گزینه درمانی برای بسیاری از سرطان های خونی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه