تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 مرداد 1399
تایید درمانی هدفمند برای لوکمیا در NHS انگلستان

  تایید درمانی هدفمند برای لوکمیا در NHS انگلستان

داروی هدفمند gilteritinib برای برخی بالغین مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد(AML) در NHS انگلستان توصیه شده است، این در حالی است که در ابتدای امر انستیتو ملی سلامت و مراقبت های ویژه (NICE) این دارو را رد کرد اما بعد از دریافت داده های جدید و آنالیزهای بیشتر این دارو را به عنوان یک داروی موثر برای لوکمیا مورد تایید قرار داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، داروی gilteritinib از طریق بلوک کردن سیگنال های شیمیایی عمل می کند از رشد سرطان حمایت می کنند. به عقیده محققین استفاده از این دارو به عنوان درمانی هدفمند می تواند گزینه درمانی برای بیماران مبتلا به AML باشد که برای یک اشتباه ویژه در DNA شان که مربوط به ژن FLT3 است، مثبت هستند. معمولا برای درمان این سرطان ها از شیمی درمانی استفاده می شود. در برخی از موارد بعد از شیمی درمانی بیماران متحمل پیوند سلول های بنیادی می شوند اما اخیرا انستیتو ملی سلامت و مراقبت های ویژه(NICE) تایید کرده اند که بر خلاف تصور و توصیه قبلی مبنی بر دریافت gilteritinib بعد از سلول درمانی، استفاده از داروی gilteritinib قبل از دریافت سلول درمانی می تواند نتایج درمان را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

در کارآزمایی بالینی که شامل 371 بیمار بود، استفاده از gilteritinib میزان بقای بیماران را در مقایسه با استفاده از شیمی درمانی استاندارد تا 4 ماه افزایش داد. این بیماران عوارض جانبی کمتری نشان دادند و در نتیجه کیفیت زندگی آن ها نیز بهبود یافت. با توجه به داده های بدست آمده، برخلاف رد اولیه این دارو بوسیله NICE، این انستیتو این دارو را دارویی موثر برای لوکمیا معرفی کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه