تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 مرداد 1399
شناسایی مهار کننده پلی مرازهای پارامیکسو ویروس

  شناسایی مهار کننده پلی مرازهای پارامیکسو ویروس

یک داروی ضد ویروسی جدید که علیه طیف وسیعی از پاتوژن های ویروسی خانواده پارامیکسوویروس مانند ویروس پارا آنفلوانزای انسانی و ویروس سرخک(measles virus) موثر است بوسیله محققین دانشگاه جورجیا کشف شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این دارو موسوم به GHP-88309 به پلی مرازهای پارامیکسو ویروس متصل شده و آن را مهار می کند؛ این در حالی است که این پلی مرازها، کمپلکس های پروتئینی منحصربفرد ویروس ها هستند که برای همانندسازی ژنوم ویروسی و بیان پروتئین های ویروسی ضروری هستند. این داروی شناسایی شده در دانشگاه جورجیا در کشت های سلولی و هم چنین در کشت بافت های اپی تلیوم مجاری هوایی انسانی به خوبی موثر بوده و بوسیله آن ها بی خوبی تحمل شده است و این در حالی است که موجب ریکاوری کامل از عفونت کشنده پارمیکسو ویروس در مدل های جانوری شد که این دارو را به صورت خوراکی دریافت کردند.

ارزیابی های این مطالعه نشان داد که GHP-88309 در غلظت های نانومولاری می تواند در برابر پارا انفلوانزاهای انسانی موثر باشد. در بخشی از این پژوهش، محققین اثر این دارو را روی پارا انفلوانزای انسانی نوع سه (HPIV3) تست کردند زیرا  2 تا 14 درصد گیرندگان پیوند سلول های بنیادی خون ساز در آمریکا دچار عفونت HPIV3 می شوند و این دارو می تواند امید آن ها به درمان باشد.

محققین این مطالعه بر این باورند که این داروی طراحی شده برای عفونت های پارمیکسو ویروس ها می تواند کاربرد گسترده تری داشته باشد و برای آلودگی ویروسی دیگر از جمله کروناویروس جدید نیز موثر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه