تاریخ انتشار: دوشنبه 06 مرداد 1399
مولکولی که بوسیله سلول های آلوده به پاتوژن ها ترشح می شود و پاسخ ایمنی را سرکوب می کند

  مولکولی که بوسیله سلول های آلوده به پاتوژن ها ترشح می شود و پاسخ ایمنی را سرکوب می کند

پژوهشگران دانشگاه استنفورد کشف کرده اند که سلول های آلوده به ویروس ها یا باکتری ها یک سیگنال "مرا نخور(don't eat me)" را صادر می کنند که مانع از حمله سیستم ایمنی بدن به آن ها می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، بعد از این که ویروس ها و باکتری ها به میزبان انسانی حمله می کنند، از طریق یک مولکول به آن ها کمک می شود تا در معرض پاسخ ایمنی قرار نگیرند.

محققین استنفورد نشان  داده اند که 24 ساعت بعد از عفونت ویروسی و باکتریایی، سلول های آلوده شروع به بیان میزان بیشتری از مولکول CD47 می کنند که اصطلاحا آن را سیگنال"مرا نخور(don't eat me)" می نامند و به موجب بیان این مولکول و در واقع صدور این سیگنال، آن ها بوسیله ماکروفاژهای ایمنی بلعیده نمی شوند. پیش از این نقش این مولکول در فرار سلول های سرطانی از دست سیستم ایمنی نیز مشخص شده بود. در ادامه مشخص شد که بلوک کردن CD47 موجب می شود که سلول های آلوده راحت تر دفع و حذف شوند.

در بخش دیگری از این مطالعه نیز آن ها نشان داده اند که کروناویروس جدید(SARS-CoV-2) که مسئول پاندمی COVID-19 است یکی از ویروس هایی است که موجب افزایش تولید CD47 می شود. به عقیده محققین CD47 می تواند هدفی درمانی برای مقابله با عفونت های ویروسی و باکتریایی از جمله SARS-CoV-2 باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه