تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 مرداد 1399
ویروس کرونا می تواند سلول های قلبی را در ظروف آزمایشگاه آلوده کند

  ویروس کرونا می تواند سلول های قلبی را در ظروف آزمایشگاه آلوده کند

مطالعه ای جدید نشان می دهد که SARS-CoV-2(ویروس عامل بیماری COVID-19) می تواند سلول های قلبی را در ظروف آزمایشگاهی آلوده کند و این نشان دهنده این است که سلول های قلبی بیماران می تواند به طور مستقیم تحت تاثیر ویروس قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اگرچه بسیاری از بیماران مبتلا به COVID-19 مشکلات قلبی را تجربه می کنند اما دلایل آن کاملا مشخص نیست. مشکلات قلبی زمینه، التهاب یا کمبود اکسیژن دریافتی می توانند از دلایلی باشند که عفونت ویروسی می تواند در نارسایی قلبی دخیل باشد.

در پژوهش جدیدی که در سدراس-سینای صورت گرفته است محققین نشان داده اند که سلول های قلبی مشتق از سلول های بنیادی نه تنها به آلودگی به کروناویروس جدید مستعد هستند، بلکه این ویروس می تواند تقسیمات و همانندسازی سریعی در سلول های عضلانی قلبی داشته باشد. ارزیابی ها نشان داده است که سلول های قلبی آلوده بعد از 72 ساعت توانایی انقباضی و ضربانی شان را از دست می دهند. هم چنین به نظر می رسد که پروفایل بیان ژنی سلول های قلبی مشتق از سلول های بنیادی و آلوده به SARS-CoV-2 نیز تغییر می کند و همین امر موجب عوارض ثانویه ای می شود.

در ادامه آن ها دریافتند که تیمار با آنتی بادی ACE2 می تواند همانندسازی سلول های قلبی مشتق از سلول های بنیادی را مهار کند و این بدین معنی است که گیرنده ACE2 می تواند برای ورود SARS-CoV-2 به سلول های عضلانی قلبی انسانی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین بلوک کردن ACE2 با یک آنتی بادی می تواند درمان و مانعی برای جلوگیری ورود ویروس به سلول های قلبی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه