تاریخ انتشار: دوشنبه 13 مرداد 1399
کاهش نرخ باروری در پاندمی COVID-19

  کاهش نرخ باروری در پاندمی COVID-19

تاریخ نشان می دهد که افزایش نرخ مرگ و میر طی جنگ ها و قحطی ها با یک افزایش در نرخ زاد و ولد دنبال شده است، این در حالی است که انفلوآنزای اسپانیایی منجر به کاهش موقت باروری شد که آن هم در ادامه با یک انفجار زاد و ولد همراه بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برخلاف این روند تاریخی، به دلیل الزاماتی که طی COVID-19 وجود دارد، این امر با کاهش باروری و زاد و ولد همراه است و این در حالی است که فاکتورهایی که در گذشته موجب افزایش انفجاری زاد و ولد بعد از گذشت بحران می شوند، در حال حاضر وجود ندارند.

در مطالعه ای تحت عنوان" The COVID-19 pandemic and human fertility " ، محققین بر این باورند که پیش بینی میزان زاد و ولد در بحران کرونا مشکل است اما سناریوی احتمالی این است که زاد و ولد کاهش پیدا می کند که این حداقل در مورد کشورهای با درآمد بالا در کوتاه مدت صادق است.

در کشورهای پردرآمد ، اختلال در سازماندهی زندگی خانوادگی به دلیل تعطیل شدن طولانی مدت ، مراقبت از کودکان توسط والدین در پی تعطیلی مدرسه و بدتر شدن چشم اندازهای اقتصادی احتمالاً منجر به تعویق در فرزندآوری خواهد شد. سقوط بیشتر باروری در کشورهای پردرآمد موجب تسریع پیری جمعیت و کاهش جمعیت خواهد شد ، و پیامدهای آن برای سیاست های عمومی است.

در کشورهای کم درآمد و متوسط ، کاهش باروری در دهه های اخیر از روندهایی مانند شهرنشینی ، توسعه اقتصادی و مشاغل زنان تبعیت می کند و  بعید به نظر می رسد که با عقب نشینی های اقتصادی بازگردد. هرچند مشکلات در دسترسی به خدمات تنظیم خانواده ممکن است منجر به کوتاه شدن سن بارداری های ناخواسته و بدتر شدن سلامت نوزاد و باروری شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه