تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 مرداد 1399
آسیب های ناشی از سلول درمانی گسترده تر از آن چیزی هستند که ما فکر می کنیم

  آسیب های ناشی از سلول درمانی گسترده تر از آن چیزی هستند که ما فکر می کنیم

بررسی های محققین در UConn Health حاکی از این است که عوارض جانبی مربوط به سلول درمانی های مبتنی بر سلول های بنیادی بیش از آن چیزی است که تصور می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از mediaclxpress، افرادی که دچار آسیب های مخرب مغزی یا نخاعی می شوند یا مبتلا به بیماری های عصبی پیشرونده تشخیص داده می شوند، اغلب گزینه درمانی موثری برایشان موجود نیست و همین امر آن ها را به هدف آسانی برای پزشکان برای تزریق سلول های بنیادی تبدیل می کند. اما اغلب این جراحی ها و سلول درمانی ها خارج از چارچوب مورد تایید FDA صورت می گیرد.

آمارها و بررسی ها نشان می دهد که بیماران برای درمان مشکلاتی از MS گرفته تا ناتوانی های ناشی از تروما روی به استفاده از سلول درمانی می آورند و تقریبا هزینه ای 25 تا 50 هزار دلاری را متحمل می شوند و این در حالی است که هیچ شواهد یا مستنداتی برای بهبودی آن ها در دسترس نیست. اغلب این سلول درمانی ها در کشورهایی مانند چین، روسیه، مکزیک و کشورهای با قوانین سست تر صورت می گیرد. در تلاش برای درک بهتر اثر این توریسم سلول های بنیادی، محققین در UConn Health به بررسی مشکلات و عوارض مربوط به این درمان پرداخته اند. بررسی های آن ها نشان داده است که نتایج بد مربوط به توریسم سلول های بنیادی بیشتر از آن چیزی است که تصور می شود. پرسشنامه ای که بوسیله نورولوژیست ها پر شده است حاکی از این بوده است که از هر چهار بیماری که متحمل سلول درمانی شده اند یکی از آن ها دچار مشکلاتی شده است. آن ها بر این باورند که این امر برای افراد با معضلاتی مانند عفونت، سکته، تومورهای نخاعی، تشنج و حتی مرگ همراه بوده است. 73 درصد نورولوژیست های شرکت کننده در این بررسی بر این باور بودند که باید به بیماران آگاهی لازم داده شود و بیماران برای تصمیم گیری در مورد سلول درمانی باید آموزش ببینند.

به عقیده محققین این مطالعه، نه تنها در زمینه نورولوژی، بلکه در زمینه سایر بیماری ها مانند اختلالات خونی و حتی پاندمی کنونی COVID-19 باید برای استفاده از سلول های بنیادی برای درمان هم پزشک و هم بیمار با اطمینان و آموزش بالایی تصمیم گیری کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه