تاریخ انتشار: دوشنبه 20 مرداد 1399
بازسازی قلبی با استفاده از سلول های بنیادی: چرا بعد از پیوند ضربان های قلبی نامنظم اتفاق می افتد

  بازسازی قلبی با استفاده از سلول های بنیادی: چرا بعد از پیوند ضربان های قلبی نامنظم اتفاق می افتد

شواهد بدست آمده نشان داده است که کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان انسانی می توانند روی بازسازی قلبی اثر بگذارند و بافت اسکار قلبی اسیب دیده را جایگزین کنند و موجب یکپارچگی الکتریکی می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، علی رغم موفقیت آمیز بودن اولیه پیوند کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان انسانی، این کاردیومیوسیت های از نظر الکتریکی جفت و جور شده رفته رفته تاکی کاردی بطنی بعد از پیوند را به صورت موقتی نشان می دهند. به عقیده دکتر ایشیمورا در دانشگاه شین شو ژاپن این فرایند به دلیل تغییرات در مشخصه های کاردیومیوسیت های گرافت شده است. نتایج آزمایشگاهی بدست آمده در این مطالعه نشان داد که کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های بنیادی جنینی انسانی(hESC-CMs) جمعیتی هتروژن از سلول ها هستند که برخی از کاردیومیوسیت ها در آن ها به طور خودبخود سریع از سایر کاردیومیوسیت ها منقبض می شوند. توالی یابی های RNA صورت گرفته روی hESC-CMs بیان افزایش یافته ژن های مربوط به کاردیومیوسیت های بطنی بالغ و کاهش هم زمان بیان ژن های مربوط به کاردیومیوسیت های نودال را نشان داد.

به عقیده محققین وقوع گذرای تاکی کاردی بطنی بعد از پیوند به دلیل تفاوت های تمایزی کاردیومیوسیت ها و ناهمگون بودن آن ها قبل از پیوند است که موجب عدم یکپارچگی موقت ضربان قلبی می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه