تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1399
ترکیب داربست های سیلک(ابریشم) و مغناطیس برای بازسازی بافت استخوان

  ترکیب داربست های سیلک(ابریشم) و مغناطیس برای بازسازی بافت استخوان

در پژوهشی در دانشگاه مینهو پرتقال، محققین کامپوزیت جدیدی را تولید کرده اند که می تواند برای مهندسی بافت و بویژه مهندسی بافت استخوان استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این ماده کامپوزیتی متشکل از یک داربست ساخته شده از فیبروئین(ماده اصلی سیلک یا ابریشم) است که با نانوذرات مغناطیسی بارگیری شده است. هدف از اضافه کردن این نانوذرات، ایجاد یک ماده از نظر مغناطیسی فعال بوده است که بتواند به میدان مغناطیسی که به داربست اعمال می شود پاسخ دهد و در نتیجه محرک های مکانیکی و الکتریکی را نیز به سلول های منتقل کند. مطالعات نشان داده اند که اعمال یک محرک مکانیکی، الکتریکی، مغناطیسی و ... می تواند رشد و تمایز سلول ها را بهتر تحریک کند که این امر به دلیل شبیه سازی هر چه بیشتر ریز محیط طبیعی سلول ها است.

به عقیده محققین می توان با کشت سلول های بنیادی و بویژه سلول های مشتق از خود افراد(اتولوگ) روی این داربست ها، آن ها را در جهت تولید بافت هدف(بویژه استخوان) تحریک کرد. به عقیده محققین این داربست پتانسیل استفاده در مهندسی بافت استخوان و در نتیجه مطالعات بالینی شکستگی های استخوانی را دارا است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه