تاریخ انتشار: دوشنبه 27 مرداد 1399
استفاده از ارگانوئیدهای برای طراحی شیمی درمانی موثر سرطان های نادر

  استفاده از ارگانوئیدهای برای طراحی شیمی درمانی موثر سرطان های نادر

در پروتکل های شیمی درمانی درون صفاقی هایپرترمیک(HIPEC) مدت زمان دوزیابی شیمی درمانی و دمای پرفیوژن به طور قابل توجهی متنوع است. در پژوهشی جدید در مرکز ارگانوئید ویک فارست(WFORCE)، محققین از ارگانوئیدهای توموری مشتق از بیماران به عنوان پلت فرمی برای شناسایی موثرترین پروتکل پرفیوژن به صورت شخصی استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این پژوهش بافت تومور درون صفاقی 15 بیمار مبتلا به سرطان آپاندیس و 8 بیمار مبتلا به سرطان کولون که متحمل  شمی درمان درون صفاقی هایپرترمیک(HIPEC) شده بودند برای تولید ارگانوئیدهای شخصی استفاده شد. ارگانوئیدها به طور موازی در دمای 37 و 42 درجه سانتی گراد و با دوزهای پایین و بالای اگزالی پلاتین(200 و 460 میلی گرم/متر مربع) و MMC(40 میلی گرم در سه لیتر برای دو ساعت) تیمار شدند.

 نتایج حاصل از تشکیل ارگانوئید برای 75 درصد بیماران مبتلا به سرطان کولون و 73 درصد بیماران مبتلا به آپاندیس بود. همه آن هایی که با دمای 42 درجه سانتیگراد تیمار شدند در مقایسه با گروه تیمار شده در 37 درجه سانتیگراد زنده مانی کمتری را نشان دادند. در هر دو گروه ارگانوئید سرطانی آپاندیس و کولون، گروه تیما رشده با 200 میلی گرم/متر مربع اگزالی پلاتین سمیت سلولی بیشتری را در مقایسه با دو گروه دیگر نشان داد.

ارگانوئیدهای تیمار شده با 200 میلی گرم/متر مربع اگزالی پلاتین و گرما دیده برای دو ساعت حساسیت بیشتری را به مرگ سلولی در مقایسه با سایر گروه نشان دادند. به عقیده محققین فناوری تولید ارگانوئیدهای شخصی می تواند در ارائه یک پروتکل شخصی و بهینه برای هر فرد بسیار کمک کننده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه