تاریخ انتشار: پنجشنبه 06 شهریور 1399
ترکیب نانوفناوری و مهندسی ژنتیک برای تنظیم بنیادینگی سرطان کشنده

  ترکیب نانوفناوری و مهندسی ژنتیک برای تنظیم بنیادینگی سرطان کشنده

طراحی و تولید داروهای شیمی درمانی با فعالیت های انتخابی ضد سرطانی به طور فزاینده ای مورد جلب توجه شده است که این به دلیل وجود بافت های سرطانی مقاوم به درمان و متاستاز سلول های سرطانی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در بین انواع سلول های موجود در تومور، سلول های بنیادی سرطانی نقش اصلی را در پیشرفت و متاستاز سرطان دارند که این بدلیل پتانسیل خود نوزایی بالای آن ها و هم چنین پتانسیل آن ها برای ورود به جریان خون است. محققین ژاپنی در انستیتو علم و فناوری پیشرفته ژاپن(JAIST) از طریق ترکیب نانوفناوری و مهندسی ژنتیک یک فناوری تنظیمی موسوم به "فتوترموژنتیک" را برای هدف قرار دادن بنیادینگی سرطان ها کشنده و حذف موثر سرطان ارائه کرده اند. این دستاورد شامل کمپلکس های نانوکربنی دارای عملکرد و فعال شونده با نور است که از نانوهورن های کربنی مدیفه شده با پلی اتیلن گلیکول(PEG) و یک آنتی بادی علیه TRPV2 ساخته شده است که پتانسیل زیادی را به عنوان یک عامل شیمی درمانی هدف قرار دهنده سرطان دارا است.

در حقیت این نانوکمپلکس ها به طور موثری از طریق نور مادون قرمز نفوذ پذیر از نظر زیستی گرم می شوند. بعد از بکار بردن این رویکرد برای سلول های سرطانی و برای مدل های توموری موشی، این کمپلکس ها موجب شروع نفوذ کلسیم به درون سلول های هدفی می شوند که TRPV2 را بیان می کنند و این امر منجر به افزایش مرگ سلول های سرطانی و تنظیم موثر بنیادینگی سرطانی می شود.

به نظر می رسد که این رویکرد شیمی درمانی با استفاده از ترکیب نانوفناوری و مهندسی ژنتیک می تواند در آینده نزدیک به یک رویکرد درمانی برای سرطان های مقاوم تبدیل شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه