تاریخ انتشار: جمعه 07 شهریور 1399
امضای توافق نامه بین امارات و رژیم صهیونیستی برای دایر کردن مراکز تحقیقاتی سلول های بنیادی

  امضای توافق نامه بین امارات و رژیم صهیونیستی برای دایر کردن مراکز تحقیقاتی سلول های بنیادی

دو مورد از فعال ترین و امیدوار کننده ترین بازیگران حوزه سلول های بنیادی در امارات و اسرائیل قرار داد همکاری را مبنی بر تحقیق برای مبارزه با COVID-19 امضا کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این توافق بین مرکز سلول های بنیادی Abu Dhabi (ADSCC) و کمپانی Pluristem Therapeutics  راه را برای همکاری بیشتر در تحقیقات و تکوین سرویس ها و محصولات مرتبط با پزشکی بازساختی هموار خواهد ساخت. با توجه به ملاحظات بهداشتی و ایمنی، این توافق نامه از طریق یک ویدئو کنفرانس امضا شده است.

در سال های اخیر امارات همواره به دنبال یافتن رویکردها و راه حل های موثر برای چالش های بهداشتی و سلامتی بوده است و با توجه به همین سیاست، این دولت محققین و پژوهشگران برجسته زیادی را از کشورهای مختلف به امارات جذب کرده اند تا بتوانند با قدرت بیشتری رو به جلو حرکت کنند، یکی از این زمینه های مورد سرمایه گذاری، زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بوده است.

در این راستا همان طور که ذکر شد مرکز ADSCC و Pluristem به دنبال تولید محصولات خلاقانه ای هستند که بتوانند به طور موثر و بی خطری با COVID-19 مقابله کنند. در حال حاضر مرکز ADSCC با یک محصول سلولی موسوم به UAECell19 به درمان بیماران مبتلا به COVID-19 مشغول است و نتایج بدست آمده از مطالعات آن ها حاکی از بهبود شرایط بالینی بیماران و کاهش زمان بستری شدن بیماران تا بیش از سه چهارم زمان معمول بوده است. به موجب این قرارداد همکاری، طرفین تجربیات خود در زمینه مقابله با بیماری کرونا و هم چنین سلول درمانی های مشابه و محصولات سلولی را به اشتراک خواهند گذاشت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه