تاریخ انتشار: یکشنبه 09 شهریور 1399
شناسایی ژنی کلیدی در سرطان اندومتر به عنوان هدفی برای درمان های آینده

  شناسایی ژنی کلیدی در سرطان اندومتر به عنوان هدفی برای درمان های آینده

مطالعه ای جدید منجر به شناسایی ژنی کلیدی شده است که در سرطان تهاجمی اند.ومتر دخیل است و می تواند هدفی برای طراحی استراتژی های درمانی هدفمند برای بهبود بقای بیماران باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، پروتئین های ROR1 و ROR2 گیرنده های تیروزین کینازی هستند که بیان آن ها در طیف وسیعی از سرطان ها تغییر می کند. خاموش کردن پروتئین های ROR1 و ROR2 در انواع مختلف تومورها منجر به مهار تکثیر و کاهش پتانسیل متاستازی سرطان ها شده است. در مطالعه ای جدید، محققین به بررسی نقش پروتئین های ROR1 و ROR2 در سرطان اندومتر پرداختند.

نتایج نشان داد که افرادی که سطح ROR1 آن ها بالا بود، میزان سلول های بنیادی سرطانی بالایی داشتند و میزان بقای کل بیماران و هم چنین بقای آن ها بدون نشان دادن علایم بیماری نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اما خاموش کردن ROR1 و بیش بیان ROR1 تکثیر سلول های بنیادی سرطان اندومتر را به میزان قابل توجهی مهار کرد و موجب مهار مهاجرت نیز گردید. این مطالعه نشان دهنده نقش انکوژن(سرطان زا) ROR1 در سرطان اندومتر است و می تواند تضمینی برای مطالعه بیشتر و استفاده از درمان هایی باشد که بتوانند ROR1 را هدف قرار دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه