تاریخ انتشار: دوشنبه 17 شهریور 1399
تایید ایمنی  و کارایی سلول های پیش ساز اندوتلیالی در بیماری های کلیوی مزمن

  تایید ایمنی و کارایی سلول های پیش ساز اندوتلیالی در بیماری های کلیوی مزمن

استفاده از سلول های پیش ساز اندوتلیالی CD34 مثبت می تواند یک رویکرد بی خطر و موثر برای درمان بیماری های کلیوی پیشرفته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، بیماری های کلیوی مزمن کماکان به عنوان یک معضل بزرگ در حوزه پزشکی و سلامت باقی مانده اند و نه تنها روز بروز بر تعداد افراد مبتلا به این بیماری ها افزوده می شود بلکه در صورت عدم درمان مناسب، موجب نارسایی های شدید کلیوی می شوند.

یک مطالعه پیش درمانگاهی صورت گرفته در دانشگاه چانگ گونگ تایوان نشان داده است که سلول های پیش ساز اندوتلیالی CD34+ مشتق از خون محیطی می توانند عملکرد کلیوی باقی مانده در رت های مدل برای بیماری های کلیوی مزمن را حفظ کنند و این امر از طریق تقویت رگزایی و جریان خون و سرکوب کردن استرس اکسیداتیو، التهاب و فیبروز صورت می گیرد. در ادامه این مطالعه و در فاز یک کارآزمایی بالینی این مطالعه که با استفاده از سلول های پیش ساز اندوتلیالی CD34+ اتولوگ صورت گرفت، محققین از این سلول ها برای درمان بیماری کلیوی مزمن درجه سه و چهار استفاده کردند و نشان دادند که استفاده از این سلول ها نه تنها بی خطر و ایمن است بلکه موجب حفظ عملکرد کلیوی و بهبود نتایج بالینی بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مزمن می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه