تاریخ انتشار: دوشنبه 17 شهریور 1399
درمانی جدید برای تخریب ماکولای وابسته به سن

  درمانی جدید برای تخریب ماکولای وابسته به سن

پژوهشگران انستیتو کارولینسکا سوئد در همکاری با Novo Nordisk A/S در حال طراحی درمانی جدید برای تخریب ماکولای وابسته به سن هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در فاز یک این مطالعه که با حمایت 48 میلیون دلاری Novo Nordisk A/S در دست انجام است، محققین سعی در تولید سلول های شبکیه چشم از سلول های بنیادی جنینی و پیوند آن ها به بیماران دارند. هدف این مطالعه ارائه یک سلول درمانی جدید برای شایع ترین دلیل نابینایی یعنی تخریب ماکولای وابسته به سن است.

در تخریب ماکولای وابسته به سن که سالانه بیش از 1500 نفر را در سوئد تحت تاثیر قرار می دهد، سلول های ماکولای چشم به طور طبیعی عمل نمی کنند و رفته رفته دید مرکزی بیماران از بین می رود. در این پروژه، محققین سوئدی از یک تجربه هشت ساله در زمینه تولید سلول های شبکیه از سلول های بنیادی به یک دستورالعمل جامع رسیده اند که می تواند در کوتاه ترین زمان و با کمترین مواد سلول های شبکیه دارای عملکرد را از سلول های بنیادی جنینی تولید کند. در فاز اولین این مطالعه، سلول های شبکیه به ناحیه زیر شبکیه تزریق خواهند شد و در ادامه ایمنی و کارایی اولیه آن ها تست خواهد شد.

در صورت موفقیت آمیز بودن این رویکرد، می توان امیدوار بود که در آینده ای نزدیک سلول درمانی به درمانی قطعی برای تخریب ماکولای وابسته به سن تبدیل شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 15 آذر,1400

زهرا قادری

با سلام من پسری دارم ۱۷ ساله که از ۱۰ سال پیش متوجه شدیم به بیماری ماکولا پبشرفته شبکیه ژنتیکی مبتلا شده لطفاً خبرهای جدید پیشرفت درمان با سلول بنیادی را برام بفرستید چون تنها درمان همینه

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه