تاریخ انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1399
سلول های ایمنی نادری که به ترمیم روده کمک می کنند

  سلول های ایمنی نادری که به ترمیم روده کمک می کنند

محققین در کینگ کالج لندن یک نقش ترمیم کنندگی بافتی غیر قابل انتظار را برای نوعی سلول ایمنی نادر در روده شناسایی کرده اند که در صورتی که به درستی تنظیم نشود می تواند منجر به فیبروز یا سرطان شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در این پژوهش جدید، محققین دریافته اند که نوعی سلول ایمنی موسوم به سلول لنفوئید ذاتی نوع یک(ILC1) می تواند ترمیم بافت را افزایش دهد، اما زمانی که این سلول ها درون بافت های ملتهب تجمع پیدا می کنند، می تواند منجر به عوارض جانبی IBD مانند سرطان و فیبروز شود. پیش از این تصور می شد که این سلول ها عامل التهاب هستند اما این یافته جدید می تواند منجر به رویکردهای درمانی کاملا جدید برای بیماران مبتلا به IBD شود.

برای رسیدن به این یافته ها و درک اثر ILC1 روی روده، محققین ILC1 را با ارگانوئیدهای روده ای ترکیب کردند و در حالی که انتظار داشتند که این سلول ها منجر به التهاب در ارگانوئیدها شوند اما با کمال تعجب مشاهده شد که ILC1 پروتئین هایی را ترشح می کنند که رشد سد روده ای و بازآرایی ساختارهای حمایتی زیر پوشش اپی تلیالی روده را افزایش می دهند و به این ترتیب موجبات ترمیم بیشتر زخم های روده ای را فراهم می آورند. این یافته می تواند کاربردهای مهمی برای بیمارانی داشته باشد که از مشکلاتی مانند بیماری روده التهابی(IBD)؛ بیماری کرون و کولیت اولسراتیو رنج می برند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه