تاریخ انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1399
نشان دادن اثر سلول های B در سلول درمانی فیبروز

  نشان دادن اثر سلول های B در سلول درمانی فیبروز

پیش از این مطالعه ای بوسیله آنا کارگنونی و همکارانش در برشای ایتالیا از یک مدل جونده آسیب ریوی برای نشان پتانسیل سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از پرده آمنیوتیک در مهار فیبروز استفاده کرده بو و نشان داده بود که فاکتورهای مترشحه از این سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند فرایندهای التهابی مربوط به آسیب ریوی را مهار کنند و مانع از بروز فیبروز شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در پژوهشی جدید کارگونی و تیمش به دنبال نشان دادن ارتباط بین سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از آمنیوتیک انسانی و جمعیت های سلول ایمنی دخیل در آسیب ریوی و فیبروز بوده اند. آن ها نشان داده اند که تعدیل پاسخ سلول های B بوسیله سلول درمانی مبتنی بر سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند پاسخ های التهابی را در ریه کاهش دهد و موجب کاهش فیبروز شود.

در این مطالعه بدنبال القای فیبروز ریوی با استفاده از بلومایسین در موش، محققین  سلول های بنیادی مزانشیمی را از آن ها جمع آوری کردند و سپس سلول های ایمنی جمع آوری شده از لاواژ برونشوآلوئولار و بافت ریوی این موش ها را ارزیابی کردند. همان طور که انتظار می رفت، سلول درمانی پیشرفت آسیب ریوی به سمت فیبروز را مهار کرد که این با افزایش سلول های T تنظیمی، قطبی شدن ماکروفاژها به سمت ماکروفاژهای M2 ضد التهابی مرتبط بود. این مطالعه برای اولین بار کاهش قابل توجه بسیج شدن، احتباس و بلوغ سلول های B ریوی بدنبال سلول درمانی را نشان داد و مشخص شد که تجمعات لنفوئیدی درون ریوی نیز کاهش یافتند.

 این مطالعه حاکی از پتانسیل سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از پرده آمنیوتیک در درمان بیماری فیبروزی مربوط به التهاب است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه