تاریخ انتشار: یکشنبه 30 شهریور 1399
بودجه 16 میلیون دلاری انستیتو ملی سلامت برای مطالعه ارتباط بین اتوفاژی و بیماری آلزایمر

  بودجه 16 میلیون دلاری انستیتو ملی سلامت برای مطالعه ارتباط بین اتوفاژی و بیماری آلزایمر

پیری یکی از ریسک فاکتورهای مهم برای بروز بیماری آلزایمر است. در ایالات متحده آمریکا از هر ده فرد سالمند بالای 65 سال یک نفر به این بیماری مبتلا می شود و این نسبت برای افراد بالای 85 سال یک به سه است. با این حال، مکانیسمی که به موجب آن پیری در بروز آلزایمر مشارکت می کند مشخص نیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پژوهشگران در کالج پزشکی آلبرت انیشتین بودجه ای 16 میلیون دلاری را برای یک پروژه پنج ساله دریافت کرده اند تا تعیین کنند که چگونه اتوفاژی(یک فرایند بازیافت سلولی) با بروز آلزایمر و زوال عقل مربوط به آن مرتبط است.

اتوفاژی ی فرایند سلولی است که اندامک های سلولی، پروتئین ها و سایر مواد را هضم و بازیافت می کند تا عملکرد سلول ها را به خوبی حفظ کند. مطالعات گذشته نشان داده بود که با پیر شدن فرایند اتوفاژی نیز آهسته می شود و موثر بودن این سیستم مدیریت مواد زاید سلولی نیز مختل می شود و منجر به عملکردهای مختل شده سلولی می گردد.

در این پروژه جدید محققین به بررسی این امر می پردازند که آیا اتوفاژی آهسته شده منجر به افزایش پروتئین tau به عنوان یک مشخصه بیماری آلزایمر می گیرد یا خیر و  آیا برای سلول های مغزی سمی است؟. بخش حیاتی این مطالعه شامل تعیین کردن این امر است که آیا بلوک کردن فرایند آهسته شدن اتوفاژی می تواند مانع از تجمع پروتئین tau و اثرات سمی آن روی عملکرد سلولی شود یا خیر.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه