تاریخ انتشار: یکشنبه 13 مهر 1399
بیورآکتور بهینه سازی شده  برای تولید سلول های iPSCs مناسب برای بالین

  بیورآکتور بهینه سازی شده برای تولید سلول های iPSCs مناسب برای بالین

تولید و تمایز سلول های بنیادی پرتوان همگن و مناسب بر بالین در بیوراکتورها می تواند هزینه ها را کاهش دهد، مونیتور کردن و کنترل تولید سلول را بهبود ببخشد و محیطی را فراهم کند که موجب افزایش تراکم سلولی شود(در مقایسه با محیط های کشت دو بعدی).
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، به عقیده محققین زمانی که صحبت از استفاده از بیوراکتورها برای کشت گسترده سلول ها می شود باید این سیستم کشت کاملا بهینه سازی شده باشد و فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی مختلف در نظر گرفته باشند. در پژوهشی جدید در دانشگاه کالگری دکتر بوریس و همکارانش یک پروتکل بهینه سازی شده را ارائه کرده اند که با استفاده از یک بیورآکتور عمودی-چرخان می تواند شمار زیادی از سلول های بنیادی پرتوان القایی با کیفیت بالا و با درجه بالینی را با سرعت بیشتری تولید کند و می توان از آن ها بدون هر گونه خطری برای اهداف درمانی استفاده کرد.

در این رویکرد محققین توانسته اند تلقیح(وارد کردن مواد غذایی و سلول ها) و تکان های بیورآکتور و هم چنین میزان اکسیژن و مواد غذایی در دسترس برای سلول ها را بهینه سازی کردند تا بتوانند در این کشت های معلق مقادیر زیاد و بهینه ای از سلول های بنیادی پرتوان را تولید کنند. این بیوراکتور می تواند با استفاده از 21 درصد اکسیژن، ظرف مدت 6 روز و با جایگزین شدن تنها 50 درصد محیط کشت، بیش از 32 برابر پروتکل های متداول سلول های بنیادی تولید کند. ارزیابی های سلولی حاکی از عدم تغییرات سلولی و مولکولی در ذات سلول های تولید شده با این رویکرد بوده است.

به عقیده محققین این بیورآکتور می تواند ابزاری مقرون به صرفه و تکرار پذیر برای تولید سلول های با مقیاس بالینی در مدت زمان کم و با کمیت و کیفیت بالا باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه