تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مهر 1399
نوراپی نفرین: یک تنظیم کننده خاص نیچ سلول های بنیادی عصبی برای نورون زایی

  نوراپی نفرین: یک تنظیم کننده خاص نیچ سلول های بنیادی عصبی برای نورون زایی

مطالعات اخیر وجود فاکتورهای برون سلولی را ثابت کرده اند که تکثیر سلول های پیش ساز عصبی را بسته به جایگاه مربوطه آن ها در نیچ زاینده پیرامون بطنی درون مغز پستانداران محدود می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، مطالعات صورت گرفته تاکنون نشان داده اند که نوروترانسمیترها نقش مهمی را در کنترل تکثیر سلول های پیش ساز عصبی در مغز بالغین بازی می کند؛ برای مثال، نوراپی نفرین عملکرد نیچ سلول های بنیادی عصبی درون هیپوکامپ را تعدیل می کند.

در پژوهشی جدید بوسیله دکتر استورچ و همکارانش، آن ها نشان داده اند که نوراپی نفرین یک تنظیم کننده تکثیر سلول های پیش ساز عصبی درون نواحی پیرامون بطنی مغز موش های بالغ نیز می باشد. آنالیز آن ها نشان داده است که با افزایش میزان نوراپی نفرین در نیچ های زاینده پیرامون بطنی، تکثیر سلول های پیش ساز عصبی نیز کاهش می یابد و در حالی که سطوح پایین این نوروترانسمیتر در ناخیه تحت بطنی موجب تکثیر سلول های پیش ساز عصبی می شود، سطوح بالای نوراپی نفرین در هیپوتالاموس و نیچ زاینده پیرامون بطنی مز میانی موجب کاهش تکثیر سلول های پیش ساز عصبی شد.

در مجموع، این مطالعه نوروترانسمیتر نوراپی نفرین را به عنوان یک تنظیم کننده منفی نیچ سلول های پیش ساز عصبی معرفی کرده است که نقش حیاتی را به عنوان یک تنظیم کننده در نورون زایی مغز افراد بالغ بازی می کند. این نوروترانسمیتر می تواند هدف درمانی مناسب برای تاثیر گذاری روی نورون زایی درون هیپوتالاموسی و ... باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه