تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 مهر 1399
حمایت آمریکایی ها از تحقیقات کایمراهای انسان-حیوان

  حمایت آمریکایی ها از تحقیقات کایمراهای انسان-حیوان

در سپتامبر 2015، انستیتو ملی سلامت آمریکا سرمایه گذاری روی تحقیقاتی که شامل وارد کردن سلول های بنیادی پرتوان انسانی به درون جنین های جانوری و تولید جنین کایمرا بود را متوقف کرد. این در حالی است که این مطالعات برای پیشرفت در زمینه پزشکی بازساختی حیاتی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اخیرا محققین برای ارزیابی تمایل مردم به تحقیق با استفاده از جنین های کایمرانی انسان-حیوان، نظرسنجی را از 430 آمریکایی انجام دادند و نتایج نشان داد که 82 درصد افراد حداقل با حمایت از بخشی از این مطالعات موافق هستند.

سوالات این نظر سنجی برای ارزیابی آرای مردم در مورد مراحل تدریجی تحقیق روی جنین کایمرای انسان-حیوان و با پرسش از شرکت کنندگان بر این مبنا این که آن ها طبق احساسات شخصی شان کدام جنبه های تحقیق را بیشتر پذیرا هستند، طراحی شد. برای مثال، این طراحی شامل سناریوی اولین تزریق سلول های بنیادی انسانی به درون جنین خوک، سپس پیوند این جنین به رحم خوک و تولید خوک هایی با اندام های انسانی و در نهایت پیوند اندام انسانی تولید شده به بیمار انسانی بود. چنین فرضیه ای برای اندام هایی مانند قلب(61 درصد)، خون (64 درصد)، کبد(73 درصد)، پوست(62 درصد)، اسپرم/تخمک(44 درصد) و مغز(51 درصد) مورد استقبال قرار گرفت.

این پرسشنامه علاوه بر ارزیابی احساسات شخصی شرکت کنندگان، شامل سوالاتی برای ارزیابی دیدگاه های اخلاقی و مذهبی نیز بود. برای مثال محققین زمانی که مشاهده کردند که میزان موافقت افراد مذهبی و محافظه کار از نظر فرهنگی با استفاده از این جنین ها در تحقیقات بیش از افراد دیگر است، بسیار شگفت زده شدند.

در این میان نگرانی هایی نیز در مورد حقوق حیوانات، کرامت انسانی و احتمالی انسانی شدن سیستم عصبی حیوانات وجود داشت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه