تاریخ انتشار: دوشنبه 28 مهر 1399
تصاویری از زندگی سلول های ایمنی در چشم

  تصاویری از زندگی سلول های ایمنی در چشم

محققین در انستیتو چشم دانشگاه روچستر توانسته اند تصاویر ویدئویی تایم لپسی را ارائه دهند که حرکت سلول های ایمنی از خلال بافت شبکیه زنده به پشت چشم را نشان می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این پژوهش دکتر شالک و همکارانش در روچستر از یک تکنیک میکروسکوپی جدید رونمایی کرده اند که ترکیب ویدئوگرافی تایم لاپس و نرم افزار هوش مصنوعی است. آن ها با استفاده از این رویکرد برای اولین بار به صورت غیر تهاجمی و بدون استفاده از نشان دار کردن سلول ها برهمکنش بین سلول های ایمنی درون بافت های شبکیه جانوران را نشان دادند. تاکنون، برای نشان دادن سلول های ایمنی باید از نشان های فلورسنتی استفاده می شد که گاها رفتار سلول ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

با استفاده از این رویکرد، محققین نشان داده اند که سلول های ایمنی به آهستگی در امتداد لبه عروق خونی می خزند و گاهی این خزیدن برخلاف جریان خون در عروق است. با شناخت از نحوه حرکت این سلول های ایمنی به خوبی می توان دلیل التهاب چشم در برخی از بیماری های چشمی را دریافت و این در حالی است که این سلول های ایمنی خود دلیل فراخواندن سلول های ایمنی بیشتر و التهاب بیشتر چشم هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه