تاریخ انتشار: یکشنبه 11 آبان 1399
فشرده سازی فیزیکی سلول ها موجب رشد و تقسیم سریع تر آن ها می شود

  فشرده سازی فیزیکی سلول ها موجب رشد و تقسیم سریع تر آن ها می شود

پژوهشگران MIT دریافته اند که حتی در یک محیط میکروسکوپی درون یک سلول نیز، شلوغ بودن فیزیکی موجب افزایش شانس برهمکنش ها و تعاملات می شود و می تواند سلامت و تکوین سلول را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که پروتئین ها درون سلول فاصله نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند، این امر می تواند موجب شروع پیام رسانی سلولی و فعال کردن ژن ها درون سلول ها شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این پژوهش جدید در دانشگاه MIT، محققین دریافته اند که فشرده سازی سلول های روده ای، پروتئین های درون سلول ها را به صورت کلاستر(تجمع) در می آورند که موجب فعال شدن مسیرهای پیام رسانی خاصی می شود که موجب حفظ بنیادینگی سلول ها بنیادی روده ای می شود و در نتیجه این سلول ها می توانند رشد کرده و تقسیمات بیشتری داشته باشند.

در این پژوهش جدید دکتر مینگ گائو و همکارانش نشان داده اند که اگر سلول ها را به میزان 10 تا 30 درصد فشرده کنند و موجب افزایش بنیادینگی آن ها شوند، می توان آن ها را به صورت سریع تری به اندام های مینیاتوری یا ارگانوئیدهایی مانند روده های مصنوعی یا ارگانوئیدهای روده ای تمایز داد که قابلیت استفاده برای درک تکوین و عملکرد روده و هم چنین تست کاندیداهای دارویی برای بیماری های مختلف روده ای را دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه