تاریخ انتشار: شنبه 24 آبان 1399
بازماندگان جوان لوکمیای میلوئید حاد مشکلات طولانی مدتی را بعد از درمان تجربه می کنند

  بازماندگان جوان لوکمیای میلوئید حاد مشکلات طولانی مدتی را بعد از درمان تجربه می کنند

بیماران بزرگسال و جوان بالغ که برای لوکمیای میلوئید حاد(AML) درمان شده اند، مدت زمان طولانی در خطر ابتلا به مشکلاتی برای سلامتی شان هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، شایع ترین مشکلات برای این بیماران زنده مانده که سنی بین 15 تا 39 سال دارند، مشکلات قلبی عروقی، اندوکرینی و تنفسی است. این مشکلات بیشتر برای بیماران جوان غیر سفید پوست و کسانی اتفاق می افتد که در نواحی محروم تر زندگی می کنند.

این مطالعه جدید از اطلاعات جامع مربوط به 1168 بیمار جوان مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد استفاده کرده است. این بیماران کسانی بوده اند که بین سال های 1996 تا 2012 در بیمارستان غیر دولتی کالیفرنیا بستری بوده اند. محققین دریافته اند که 10 سال بعد از تشخیص لوکمیای ملوئید حاد، برخی از بیماران دچار مشکلات اندوکرینی (26 درصد)، بیماری های قلبی عروقی (19درصد) و مشکلات تنفسی(7درصد) شدند که اصطلاحا آن ها را "عوارض دیرهنگام" می نامند سایر مشلات که کمتر گزارش شده است شامل ابتلا به سایر سرطان ها است. این مطالعه نشان داده است که بازماندگان جوانی که متحمل پیوند مغز استخوان شده است دو برابر بیشتر احتمال دارد که این عوارض دیرهنگام را تجربه کنند. از جمله فاکتورهایی که بر بروز این عوارض تاثیر گذار هستند می توان به مدیریت درمان، پاسخ بیماران به درمان، لوکمیای میلوئید حاد با جهش های خطرناک زیاد و وجود هم زمان بیماری و فاکتورهای اجتماعی اقتصادی اشاره کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه