تاریخ انتشار: دوشنبه 26 آبان 1399
استفاده از فناوری ویرایش ژنوم CRISPR/Cas9 برای یافتن راه حل درمانی برای COVID-19

  استفاده از فناوری ویرایش ژنوم CRISPR/Cas9 برای یافتن راه حل درمانی برای COVID-19

شرکت مهندسی ژنوم Synthego، به منظور تسریع در مطالعه اهداف بالقوه درمانی برای ویروس کرونا، اقدام به تهیه رده های سلولی مهندسی شده مبتنی بر فناوری CRISPR در همکاری با آزمایشگاه Krogan به عنوان یک مرکز علمی شناخته شده در دنیا نموده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در یک مطالعه منتشر شده درScience ، محققان این مرکز با استفاده از سلولهای مهندسی شده، بیش از 300 ژن را که ویروس در داخل سلول انسان با آنها ارتباط دارد هدف قرار دادند. استفاده از سیستم مهندسی ژنوم مبتنی بر سیستم CRISPR با استفاده از پلتفرم شرکت Synthego برای تسریع آزمایشات در گروه تحقیقاتی ویروس کرونا ضروری بود .دقت و تکرارپذیری این سیستم برای کمک به ما در بررسی چگونگی تأثیر ویروس کرونا بر روی مسیرهای سلولی و در نهایت ایجاد بیماری مهم است و اعتبار ما را در مورد اهداف درمانی امیدوار کننده که می تواند محافظت گسترده ای در برابر عفونت از ویروس های کرونا ایجاد کند افزایش می دهد.

در این همکاری شرکتSynthego  با دانشمندان دانشگاهی و بخش های خصوصی ازUCSF ، گروه تحقیقاتی کرونا ویروس مرکز (QCRG) QBI، موسساتGladstone ، انستیتوی بیوانفورماتیک اروپا (EMBL-EBI) EMBL در کمبریج، انگلستان، انستیتوی فناوری جورجیا، دانشکده پزشکی Icahn در در نیویورک، انستیتو پاستور در پاریس، دانشگاه فرایبورگ در آلمان و دانشگاه شفیلد در انگلیس ارتباط برقرار کرده است.

این شرکت تخصص و فن آوری های پلت فرم خود را برای تأیید اهداف مشخص شده در مطالعه ویرایش ژن ها به صورت جداگانه و یا به صورت سری ژنی گسترش داده است .این روش نشان داد که کدام ژن ها و مسیرهای سلولی برای ایجاد عفونت توسط ویروس ضروری است و یا باعث رشد این ویروس در سلولهای انسانی می شود.

"کوین هولدن" Kevin Holden، یکی از نویسندگان این مقاله و رئیس بخش تحقیقات در Synthego ، در این زمینه می گوید: "کمک به کار مهم یک تیم بین المللی متشکل از تقریباً 200 محقق از 14 موسسه برجسته در شش کشور افتخار بزرگی بوده است.  انتشارات اخیر، همراه با روز جهانی آینده CRISPR ، تخصص علمی و رهبری ما را در استفاده از جدیدترین نوآوری های پلتفرم مهندسی ژنوم برای پیشرفت تحقیقات علوم زندگی و توسعه بالینی برجسته می کند."

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه