تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 آبان 1399
تولید سلول های بنیادی مجاری تنفسی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی

  تولید سلول های بنیادی مجاری تنفسی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی

برای اولین بار ، محققان با گرفتن سلول های خونی بیماران و تبدیل آن ها به سلول های بنیادی پرتوان القایی، سلولهای بنیادی پایه مجاری تنفسی را از آن ها تولید کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برای اولین بار ، محققان با کار روی سلول های خونی گرفته شده از بیماران، سلولهای بنیادی پایه مجاری تنفسی را با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی تولید کرده اند. سلول های قاعده ای مجاری هوایی به عنوان سلول های بنیادی مجاری تنفسی شناخته می شوند زیرا می توانند در پاسخ به آسیب ، اپیتلیوم مجاری تنفسی را بازسازی کنند ، این مطالعه می تواند به تسریع تحقیقات در مورد بیماری های موثر بر مجاری تنفسی ، از جمله COVID-19 ، آنفلوانزا ، آسم و سیستیک فایبروزیس کمک کند. این یافته ها با هدایت محققان مرکز طب بازساختی در مرکز پزشکی بوستون، اولین گام مهم در جهت بازسازی مجاری هوایی است که مانند رشته پزشکی بازساختی  مربوط به بیماریهای مجاری هوایی و ریوی است که پیشرفت خواهد کرد.

سلولهای بنیادی پرتوان القایی سلولهای بنیادی ارزشمندی هستند که می توانند هر سلول یا بافتی را در بدن انسان تولید کنند. آنها با برنامه ریزی مجدد یک نمونه انسانی ، مانند یک قطره خون ، بوجود می آیند که شبیه سلول های بنیادی جنینی هستند ، از جمله توانایی های این سلول ها می توان به توانایی تشکیل انواع مختلف سلول در بدن اشاره کرد ،. برای این مطالعه ، محققان روشهای ایجاد جمعیت سلولهای بنیادی قاعده ای مجرای تنفسی را در آزمایشگاه ایجاد کردند.

این کار امکان ایجاد سلولهای بنیادی مجرای تنفسی منحصر به فرد در یک آزمایشگاه را فراهم می کند که می تواند برای تولید مدل های بیماری مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه این مطالعه ممکن است منجر به تولید دارو شود و همچنین بستری که در آن می توان رویکردهای دارویی هدفمند را آزمایش کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه