تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 آذر 1399
ویتامین D کلسیم روده ای را به روشی متفاوت از آن چه تصور می شود تنظیم می کند

  ویتامین D کلسیم روده ای را به روشی متفاوت از آن چه تصور می شود تنظیم می کند

مطالعه در روتگر نشان داده است که ویتامین D کلسیم را در بخشی از روده که پیش از این تصور می شد نقش کلیدی را باز نمی کند، تنظیم می کند. این یافته می تواند نشان دهد که چگونه بیماری های روده شامل کولیت اولسراتیو و بیمار کرون، تنظیم کلسیم را مختل می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در افراد سالم، بدن کلسیم را برای حفظ قدرت استخوان ها و انجام برخی از عملکردهای مهم مانند حرکات عضلات و انتقال پیام های عصبی بین مغز و سایر بخش های بدن جذب می کند. ویتامین D برای جذب کلسیم از روده و برای عملکرد روده ضروری است.

مطالعه جدید صورت گرفته در انستیتو روتگر، اهمیت بخش های انتهایی روده(از جمله روده بزرگ) را در تنظیم کلسیم بوسیله ویتامین D و کلسیفیکاسیون استخوان نشان داده است. پیش از این تصور می شد که این امر تنها در نواحی ابتدایی روده و در بخشی که بلافاصله بعد از معده قرار دارد صورت می گیرد. از دیگر یافته های این مطالعه می توان به این مطلب اشاره کرد که ویتامین D ممکن است تنها در بازجذب کلسیم نقش نداشته باشد و در تنظیم سلولی سایر یون های ضروری در عملکرد سلول های بنیادی روده ای نیز دخیل باشد.

این یافته ها می توانند منجر به ایجاد استراتژی های جدیدی شوند که سوء جذب کلسیم را افزایش می دهند و کارایی روده در بازجذب کلسیم را افزایش می دهند و موجب تقویت استخوان ها می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه