تاریخ انتشار: دوشنبه 28 مرداد 1392
تزریق سلول های بنیادی به بیماران دوشنی مثبت بوده است
Francesco Saverio Tedesco

  تزریق سلول های بنیادی به بیماران دوشنی مثبت بوده است

پژوهشگر برجسته ایتالیایی در زمینه سلول های بنیادی درباره اقدامات بالینی صورت گرفته بر روی بیماران مبتلا به MS و دیستروفی عضلانی تاکید کرد:بروری 5 بیماری مبتلا به دیستروفی تزریقات سلول های بنیادی انجام شده که چون هنوز نتایج آن را با قاطعیت نمی توان تایید کرد، به مرحله عمومی نرسیده است.
امتیاز: Article Rating
دکتر فرانچسکو ساوریو تدسکو(Dr Francesco Saverio Tedesco) دکترای زیست شناسی تکوینی و عضو جامعه بین المللی تحقیقات سلول های بنیادی در گفتگو با بنیان اظهار داشت: مطمئنا زیست شناسی تکوینی امکاناتی را فراهم خواهد کرد تا سلول درمانی بیماری های عضلانی هرچه سریعتر محقق شود.
 
وی افزود: اگرچه اکنون در مراحل اولیه مطالعات بر روی درمان بیماری های عضلانی به کمک سلول های بنیادی هستیم و مطالعات درآزمایشگاه و بر روی حیوانات صورت گرفته اما همین تحقیقات آزمایشگاهی امیدوار کننده بوده است و می تواند برای اختلالات حاد سلول های عضلانی مثمر ثمر باشد و به ترمیم آنها کمک کند.
 
این محقق ایتالیایی با تاکید براینکه تحقیقات اخیر آنها برای درمان دیستروفی عضلانی بوده گفت: به کمک سلول های بنیادی می توان آسیب های وارده یک محل را در ترکیب با سایر درمان ها ترمیم کرد . حتی درباره دیستروفی که یک مشکل سیستماتیک و پیچیده است ما در ایتالیا آزمایشات بالینی را روی مردان انجام دادیم که درمان به تازگی پایان یافته و برای آنالیز داده های به دست آمده به زمان نیاز داریم.
 
تدسکو با بیان اینکه فکر می کنم نتایج امیدوار کننده ای به دست آوریم اظهار داشت: در عین حال اکنون با قطعیت نمی توان گفت که روش به کار رفته درست بوده یا خیر زیرا باید همه موارد کنار هم مورد بررسی قرار گیرند و مشخص شود آیا با همان سرعتی که مورد انتظار ماست پیش خواهد رفت و یا لازم است به آزمایشگاه برگشته و روش را تغییر دهیم تا نتایج بهتری بگیریم.
 
این پژوهشگر برجسته در زمینه سلول های بنیادی درباره اقدامات بالینی صورت گرفته در ایتالیا بر روی بیماران مبتلا به MS و دیستروفی عضلانی تاکید کرد: همه فعالیت ها در مرحله تحقیقات و آزمایشگاهی است . حتی بروری 5 بیماری مبتلا به دیستروفی تزریقات سلول های بنیادی انجام شده که چون هنوز نتایج آن را با قاطعیت نمی توان تایید کرد، به مرحله عمومی نرسیده است.
 
وی گفت: تنها اطمینانی که پیدا کرده ایم این است که روش به کار رفته فاقد سم زایی برای سلول ها بوده و نتایج آن ماه آینده منتشر خواهد شد.
 
وی درباره روش کار گفت: پیوند سلولهای بنیادی  برای  5 نفر مبتلا به دیستروفی دوشن که تزریقات را دریافت کرده اند، پیوند آلوژنیت و از خواهر یا برادر بیماران بوده که حال عمومی این بیماران اکنون خوب است. سلول های بنیادی کشت داده شد و 4 بار تزریق را برای عضله های بزرگ ماهیچه پا هر بیمار داشته ایم.
 
این محقق ایتالیایی بازه سنی افراد شرکت داده شده در این طرح را بین 7-12 سال دانست  و افزود: یک فرد بزرگسال نیز در این طرح مورد آزمایش قرار گرفت.
 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 29 مرداد,1392

Maryam

خیلی خوشحال کننده است امیدوارم نتایج خوبی داشته باشه

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه