تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 دی 1399
هدف قرار دادن سلول های اندوتلیالی می تواند به مقابله با علایم COVID-19 کمک کند

  هدف قرار دادن سلول های اندوتلیالی می تواند به مقابله با علایم COVID-19 کمک کند

فرضیه ای بوسیله محققین دانشگاه استونی بروک ارائه شده است که حاکی از این است که برای بیماران مبتلا به COVID-19 که دچار مشکلات ریوی شدید هستند، هدف قرار دادن سلول های اندوتلیالی به عنوان سلول های پوشاننده عروق و تنظیم کننده تبادل اکسیژن بین مجاری هوایی و جریان خون، می تواند رویکرد جدیدی برای احیای عملکرد طبیعی ریه ها باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ویروس کرونای جدید(SARS-CoV-2) منجر به COVID-19 می شود که با ادم ریوی، پنومونی ویروسی، کوآگلوپاتی، التهاب و سایر ناهنجاری های فیزیولوژی همراه است. ویروس SARS-CoV-2 از گیرنده ACE2 برای آلوده کردن و آسیب رساندن به سلول های اپی تلیالی عروقی مژه دارد در مجاری تنفسی فوقانی استفاده می کند. این که این ویروس چگونه عملکردهای عروقی را مختل می کند و منجر به سندرم زجر تنفسی حاد در بیماران مبتلا به COVID-19 می شود، مشخص نیست.

مطالعه ای جدید بوسیله اریک ماکاو و همکارانش در دانشگاه استونی بروک نشان داده است که سلول های اندوتلیالی که ACE2 را بیان می کنند، آلوده می شوند و عملکرد آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد و همین امر موجب آسیب به بافت های پیرامونی می شود. به عقیده محققین یافتن راهی برای آلوده نشدن سلول های اندوتلیالی می تواند مانع از بسیاری از عوارض مربوط به COVID-19 شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه