تاریخ انتشار: دوشنبه 28 مرداد 1392
۳۰ بيمار قلبي با استفاده از سلول هاي بنيادي در مشهد درمان شدند

  ۳۰ بيمار قلبي با استفاده از سلول هاي بنيادي در مشهد درمان شدند

رييس بيمارستان امام رضا(ع) از مراكز آموزشي درماني دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: تاكنون ۳۰ بيمار قلبي با استفاده از سلولهاي بنيادي در اين بيمارستان درمان شده اند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دكتر محمد عباسي تشنيزي افزود: استفاده از روش تزريق سلولهاي بنيادي در عروق كرونر براي درمان بيماران مبتلا به نارساييهاي قلبي از اقدامات منحصربفرد دانشگاه علوم پزشكي مشهد در سطح كشور است. 
وي ادامه داد: بخش قلب بيمارستان امام رضا(ع) با تجهيزات منحصربفرد خود علاوه بر ارائه خدمات به بيماران در خراسان رضوي بيماران ارجاعي از ساير استانها را نيز زير پوشش دارد. 
او گفت: هم اينك اجراي عملهاي اورژانسي قلب در كمتر از ۲۴ ساعت و ديگر جراحيهاي قلب در مدت سه تا چهار روز در بخش قلب بيمارستان امام رضا(ع) مشهد قابل انجام است. 
رييس بيمارستان امام رضا(ع) افزود: ‌ميزان موفقيت جراحيهاي قلب در اين بيمارستان برابر با استانداردهاي منطقه اي است. 
دكتر عباسي همچنين از برنامه بهره برداري مركز پيوند قلب و ريه دانشگاه علوم پزشكي مشهد در بيمارستان امام رضا(ع) خبر داد و گفت: ‌اين مركز با هزينه از پنج ميليارد ريال ساخته و تجهيز شده است. 
اين جراح قلب افزود: با فعاليت اين مركز كه در طول يك ماه آينده بهره برداري خواهد شد امكان عملهاي پيوند ريه نيز ميسر مي شود. 
وي گفت: هم اكنون قابليت انجام پيوند قلب از بيماران مرگ مغزي در بخش قلب بيمارستان امام رضا(ع) مشهد وجود دارد و تاكنون سه پيوند قلب در اين مركز انجام شده است. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه