تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 دی 1399
بهترین و پراستنادترین مقالات سایت medicalxpress در سال 2020( بخش اول)

  بهترین و پراستنادترین مقالات سایت medicalxpress در سال 2020( بخش اول)

سال 2020 با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید و هر چند مردم جهان با دغدغه مبارزه با ویروس کرونا سال را به پایان بردند اما دستاوردهای بزرگی در سال گذشته در تحقیقات پزشکی بدست آمد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در سالی که گذشت، تیمی از محققین در دانشگاه کالیفرنیا در مطالعه ای ارتباط بین باکتری های گوارشی و سطح ویتامین D را کشف کردند. آن ها کشف کردند که تنوع میکروبیوم گوارشی می تواند ارتباط نزدیکی به شکل فعال ویتامین D(نه شکل پیش ساز این ویتامین) داشته باشد و این شکل فعال ویتامین است که متابولیزه می شود.

در مطالعه ای دیگر، تیمی از محققین دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که ماسک های جراحی و N95، اغلب ذرات آئروسل تولید شده هنگام تنفس، صحبت کردن و سرفه کردن را بلوک می کنند. اما اغلب ماسک های ساخته شده در خانه ها، مقادیر زیادی فیبر و الیاف را در حین فعالیت مشابه به درون هوا آزاد می کنند و این اهمیت شستن ماسک های بعد از هر استفاده را نشان می دهد.

آنا آکسنوا و همکارانش در دانشگاه پیتزبورگ نشان داده اند که دوره شدید COVID-19 ممکن است با فاکتور وون ویلبراند مرتبط باشد. وی اشاره داشته است که در برخی از افراد، همانند سازی ویروس بروز ریز آسیب ها در دیواره عروق را تحریک می کند. به عقیده وی، این آسیب بدن را برای آزادسازی فاکتور وون ویلبراند به درون خون و بستن این منافذ تحریک می کند.

ویلیام برایان مشاور علوم و فناوری امنیت ملی آمریکا در روزهای اولیه همه گیری کرونا اعلام کرد که نور خورشید ویروس کرونا را خیلی سریع تخریب می کند. وی مطالعه ای را منتشر کرد که نشان داد اشعه فرا بنفش در نور خورشید پتانسیل اثر روی ویروس SARS-CoV-2 را دارد و به همین دلیل می توان از بی خطر بودن سطوح بیرونی که در معرض افتاب قرار دارند مطمئن بود.

تیمی از محققین در دانشگاه آریزونا نشان داده اند که آنتی بادی های SARS-CoV-2 ایمنی طولانی مدتی را ارائه می دهند. این یافته ها نشان داده بود که افرادی که بیماری را پشت سر گذاشته اند و آن هایی که واکسن COVID-19 را دریافت کردند برای چندین ماه در برابر بیماری مصون هستند. به طور ویژه تر این که آن ها دریافته اند پلاسما سل ها یک ایمنی حداقل پنج تا هفت ماهه را ارائه می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه