تاریخ انتشار: شنبه 27 دی 1399
تقویت تمایز قلبی سلول های بنیادی جنینی از طریق تعدیل مسیر miR-184/Wnt3

  تقویت تمایز قلبی سلول های بنیادی جنینی از طریق تعدیل مسیر miR-184/Wnt3

تمایز سلول های بنیادی پرتوان به مزودرم قلبی اجازه شناسایی مکانیسم های کنترل کننده تکوین طبیعی قلب و پاتوژنز بیماری های مادرزادی قلبی را داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در حالی که پیام رسانی Wnt یک تنظیم کننده کلیدی تمایز مزودرم قلبی است، اما هنوز درک کاملی از نحوه عملکرد این پروتئین(بویژه Wnt3) طی تمایز قلبی سلول های بنیادی جنینی وجود ندارد.

دکتر وانگ و همکارانش در دانشگاه تونجی شانگهای چین در مطالعه ای جدید که در مجله Stem Cells به چاپ رسیده است به بررسی نقش کنترل پیام رسانی Wnt3 به واسطه  میکروRNAها طی تمایز سلول های بنیادی جنینی به مزودرم قلبی و کاردیومیوسیت پرداخته اند و دریافته اند که miR-184  یکی از میکروRNAهای بالقوه ای است که Wnt3 را هدف قرار می دهد.

این مطالعه نشان داده است که بیان کاهش یافته miR-184 طی تمایز مزودرمی سلول های بنیادی جنینی موثر است و در عین حال طی تمایز این مزودرم قلب ساز به کاردیومیوسیت ها نیاز به افزایش بیان miR-184 است. به عقیده این محققین miR-184 نقش بسیار مهمی را در تنظیم تمایز مزودرم قلبی بازی می کند و در این میان مسیر miR184/Wnt3 مهم ترین نقش را دارا است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه