تاریخ انتشار: شنبه 18 بهمن 1399
نشان دادن آلودگی به ویروس کرونا در مدل بافت برونشیوآلوئولار ریه انسان

  نشان دادن آلودگی به ویروس کرونا در مدل بافت برونشیوآلوئولار ریه انسان

تکوین یک مدل برون تنی مشتق از بافت های انسانی برای مطالعه آلودگی ویروس و پیشرفت بیماری در سلول های آلوئولار ریه می تواند مطالعه روند بیماری را تسهیل کند و منجر به ارائه رویکردهای درمانی احتمالی برای سندرم زجر تنفسی حاد(ARDS) ناشی از ویروس کرونا(SARS-CoV-2) شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پیش از این مشخص شده بود که در بیماران مبتلا به COVID-19 و یا سایر ویروس های تنفسی، آسیب آلوئولار می تواند منجر به شروع آبشاری از وقایع شود که این امر منجر به سندرم زجر تنفسی حاد می شود و در نتیجه انتقال اکسیژن به خون را به طور خطرناکی پایین می آورد. هم چنین شواهدی وجود دارد که اپی تلیوم پوشاننده آلوئول ها نقش مهمی را در پیشرفت COVID-19  بازی می کند. با تمام این دانسته ها، ارائه مدلی مناسب از آلوئول های ریه انسانی و شبیه سازی نحوه پیشرفت بیماری بسیار مشکل است.

در این راستا، محققین هلندی توانسته اند مدل های ارگانوئیدها خودنوزایی کننده را با استفاده از سلول های بنیادی تولید کنند و با استفاده از آن نحوه همانند سازی ویروس کرونا(SARS-CoV-2) در برونشیو آلوئولار ریه را به خوبی نشان دهند. با استفاده از این مدل محققین نشان داده اند که SARS-CoV-2 در ابتدای امر سلول های شبه آلوئولار نوع دو یا ATII-L را هدف قرار دهد. به نظر می رسد که با شناسایی نحوه اثر گذاری بیماری و ویروس روی ریه بتوانیم مداخلات درمانی مناسبی را برای این بیماری ارائه کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه