تاریخ انتشار: یکشنبه 26 بهمن 1399
چگونه بدن سلول های چربی بیشتری را به خود اضافه می کند

  چگونه بدن سلول های چربی بیشتری را به خود اضافه می کند

بدست آوردن سلول های چربی بیشتر احتمالا چیزی است که خیلی از افراد خواهان آن نیستند، هر چند این امر برای مبارزه با دیابت و سایر بیماری ها ضروری است. این که چگونه بدن سلول های چربی بیشتری بدست می آورند هنوز هم یک معما است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه جدیدی که در Cell stem Cell به چاپ رسیده است دو فرایند متفاوت را توصیف کرده است که بر تولید سلول های چربی جدید اثر می گذارند. یکی از این فرایندها نشان داده است که تولید سلول های چربی تحت تاثیر سطح فعالیت میتوکندری های درون سلولی قرار دارد و یکی دیگر مربوط به فرایندی است که مانع از تشکیل سلول های چربی جدید در ناحیه ذخیره چربی در موش می شود(مانند چربی زیر جلدی).

چربی اضافی معمولا در بافت هایی مانند کبد و پیرامون قلب ذخیره می شود و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند اما سالم ترین جا برای ذخیره چربی زیر پوست است و محققین در این مطالعه جدید فرایندی را شناسایی کرده اند که مانع از تبدیل شدن سلول های پیش ساز به سلول های چربی زیر جلدی می شود. پروتئین HIF-1 نقش اساسی را در این فرایند بازی می کند. این پروتئین منجر به فعال شدن مجموعه ای از فعالیت های سلولی می شود که در نهایت پروتئینی به نام PPARγ را غیر فعال می کند؛ این پروتئین نقش اساسی را در تشکیل چربی بازی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه