تاریخ انتشار: شنبه 02 اسفند 1399
ترکیبات موجود در سیب موجب افزایش عملکرد مغز می شود

  ترکیبات موجود در سیب موجب افزایش عملکرد مغز می شود

ترکیبات طبیعی موجود در سیب و سایر میوه ها می تواند به تحریک تولید سلول های جدید مغزی کمک کند و این امر می تواند موجب افزایش یادگیری و حافظه شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مواد شیمیایی موجود در گیاهان موسوم به عناصر غذایی گیاهی(phytonutrients) مانند رزوراترول موجود در انگور قرمز یا اپیگالو-کاتکین-3 گالات(EGCG) موجود در چای سبز می تواند اثرات  مثبتی روی بخش های مختلف بدن از جمله مغز داشته باشد.

در پژوهشی در دانشگاه کوئینزلند، تارا لوئیز والکر و همکارانش غلظت های بالایی از این عناصر غذایی گیاهی را در سیب کشف کرده اند که موجب تقویت نورون زایی و افزایش تولید نورون های جدید می شود. در این مطالعه که روی سلول های بنیادی مشتق از مغز موش ها و رشد یافته در آزمایشگاه صورت گرفت، محققین مشاهده کردند که زمانی که این سلول ها با کوئرستین(quercetin) و دی هیدروکسی بزوئیک اسید(DHBA) که عناصر غذایی موجود در سیب هستند تیمار شدند، مرگ و میر کمتری داشتند و تکثیر آن ها نیز افزایش یافت. تست های بعدی روی موش ها نیز نشان داد که ساختارهای مغزی مرتبط با حافظه و یادگیری(هیپوکامپ) که منبع سلول های بنیادی عصبی نیز هستند در این موش های تیمار شده با کوئرستین و DHBA فعالیت بیشتری داشتند و نورون های بیشتری را تولید کردند.

این مطالعه پیشنهاد می کند که ترکیبات طبیعی موجود در میوه ها مانند کوئرستین و DHBA موجود در سیب می تواند به طور بالقوه ای عصب زایی را افزایش داده و موجب تقویت عملکرد مغز شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه