تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 اسفند 1399
وصله های دارای ریز سوزن برای تزریق میکرو دوزهای داروهای روانگردان

  وصله های دارای ریز سوزن برای تزریق میکرو دوزهای داروهای روانگردان

اگرچه ممکن است تصور شود که داروهای روانگردان خطرناک و مضر هستند ، دانشمندان در حال انجام آزمایشات و آزمایشات بالینی بر روی برخی از آنها بوده اند و هنگام آزمایش آنها برای استفاده پزشکی، نتایج مثبتی به دست آورده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این پژوهش جدید محققین نشان داده اند که داروهایی مانند MDMA(نوی مت آمفتامین)، LSD و psilocybin( قارچ های جادویی) می توانند در درمان دردهای شدید، نگرانی، افسردگی و برخی از بیماری های ذهنی خاص مفید باشند. این نتایج ارزشمند و موفقیت آمیز زمانی بدست آمده است که آن ها از این روان گردان ها برای درمان مشکلاتی مانند استرس های بعد از تروما، اعتیاد به الکل و سیگار استفاده کرده اند. در بسیاری از موارد این درمان برای افرادی که پیش از این درمان های دیگر را نیز تست کرده اند، سودمندتر بوده است.

اما محققین بر این باور هستند که درمان با استفاده از داروهای روان گردان باید بسیار کنترل شده صورت گیرد و دوز مورد استفاده به دقت مونیتور گردد و هدفمند مصرف شود. برای مصرف این دوزها به صورت کنترل شده آن ها از یک سیستم انتقال دارو استفاده کرده اند که شامل مجموعه ای از ریز سوزن ها است که در مقایسه با روش های موجود مانند مصرف خوراکی، تزریقی، موضعی و استنشاقی به مراتب بهتر است.

این سیستم به صورت پچ ها یا تکه های ژلاتینی است و حاوی ریز سوزن های بسیار کوچکی است که با مقادیر بسیار اندک داروها بارگیری شده اند و بدنبال بکار بردن روی پوست، این روز سوزن ها به درون پوست نفوذ کرده و به دلیل زیست تخریب پذیر بودن شان می توانند دارو را در آن ناحیه ازاد کنند. استفاده از این پچ های حاوی ریز سوزن در استفاده هدفمند داروهای روان گردان بسیار مناسب بوده است و محققین توانسته اند علایم بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس و اعتیاد را با آن ها کاهش دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه